۱۳۹۱ خرداد ۲۹, دوشنبه

حمله به فعالان کارگری در کرج و بازداشت آنها هدفمند است



لیلا جدیدی
یورش مسلحانه "نیروهای امنیتی" جمهوری اسلامی به تجمع فعالان کارگری در کرج که بازتاب جهانی در مجامع بین المللی و مدافعان حقوق کارگران داشته است، نشانگر نبرد بین رژیم و وضعیت رو به زوال و بحرانی آن در صحنه داخلی و خارجی و نیروی رشد یابنده جنبش کارگری است که می تواند پرچمدار مبارزه علیه ستم بر 99 درصد جامعه ایران باشد.
بازداشت گسترده فعالان کارگری و اعضای "کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری" در کرج با هدف ایجاد جو رعب و وحشت در میان کارگران و فعالان در حالی صورت می گیرد که بی لیاقتی اقتصادی، دزدی و فساد مالی در دستگاه حکومت بر اختلافات طبقاتی بیش از پیش افزوده و از سوی دیگر، رشد سیل آسای تورم و افزایش قطره ای دستمزدها، هر چه بیشتر سفره کارگران و زحمتکشان ایرانی را خالی کرده است. در چنین شرایطی جنبش کارگری تحت شدید ترین فشارها از تلاشهای خود برای تشکل یابی دست نکشیده است. جنبش کارگری سر سخت ترین مبارزات را با حکومت داشته و در برابر سرکوب مقاومت کرده، زیرا که براستی رژیم غارتگر جمهوری اسلامی برای کارگران چیزی جز زنجیرهای پای شان را برای از دست دادن باقی نگذاشته است.
حکومت با بازداشت، به زندان افکندن، آزادی موقت با شرط و شروط و وثیقه های سنگین، جنگی سازمان یافته را علیه جنبش کارگری و بویژه فعالان آن به پیش می برد. اما اعتراضها و اعتصابات کارگران و زحمتکشان ایرانی تحت این شرایط، همچنان ادامه یافته است. حکومت در واکنش، هر از گاه با یک تهاجم سنگین علیه فعالان این جنبش تلاش می کند، کارگران گرسنه را به وحشت انداخته و به عقب نشینی وادار کند.
جمهوری اسلامی همچنین به این علت که با بحران فزاینده اتمی درگیر شده و در حال پشت سر گذاشتن آخرین فرصتهای خود است، از پیش راه در هم شکستن اعتراضات در داخل را پیش گرفته است تا از احتمال قیامهای خیابانی و اعتصابها و اعتراضات مردم تحت ستم جلوگیری کند.
در چنین شرایطی، فعالان کارگری علاوه بر مقاومت و ایستادگی باید تلاشهای خود در جهت همبستگی و اتحاد هر چه بیشتر کارگران را ادامه دهند. همزمان، نیروهای چپ، آزادیخواه، عدالت جو و دمکراتیک با مبارزات کارگری همبستگی داشته و ضمن افشای جمهوری اسلامی و سیاستهای ضد کارگری آن، از هر طریق و به هرشیوه ای که می توانند، به کارگران در پیشبرد مبارزات شان یاری رسانند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر