۱۳۹۱ تیر ۱, پنجشنبه

دست رد رییس جمهور برزیل به سینه احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد، گمارده علی خامنه ای بر مسند ریاست جمهوری روز سه شنبه وارد ریو دو ژانیرو، پایتخت برزیل شد.
رییس جمهور ساده زیست رژیم، پس از ورد به ریو، با اسکورت پنج خودرو، شش موتورسیکلت و یک هلی کوپتر روانه یکی از مجلل ترین هتلهای شهر، "رویال تولیپ" شد. احمدی نژاد که برای شرکت در کنفرانس "ریو+20" به برزیل سفر کرده است، از قبل یا شعارهای دهن پرکن، علیه کشورهای بزرگ صنعتی خط و نشان کشیده و سعی داشت بار دیگر با موج سازی، دسترسی خود به رسانه های دیگر کشورها را آسان کند. اما اینچنین نشد و برخلاف سفرهای قبلی احمدی نژاد، به نظر می رسد این بار او در جلب توجهات مشکوک شکست خورده است.
از همه بدتر، طبق خبر منابع برزیلی، خانم دیلما روسف، رییس جمهوری برزیل، درخواست دیدار مدعی مدیریت جهان،
 احمدی نژاد در حاشیه کنفرانس "ریو+20" را رد کرده و او را به حضور نپذیرفت.
همراهان احمدی نژاد از این اتفاق بسیار جا خورده اند. به گزارش "رادیو فردا"، روزنامه برزیلی "اُگلویو" با درج این خبر می نویسد: "
هیات ایرانی که برای شرکت در این کنفرانس بزرگ جهانی به شهر ریو دو ژانیروی برزیل وارد شده، به شدت از این امر ناراحت است."همچنین شهردار ریو، ادواردو پائیس، روز جمعه مراسم رونمایی از یک ستون بدلی تخت جمشید که از سوی دولت احمدی نژاد به این شهر اهدا شده را به دلیل امکان سوواستفاده هیات ایرانی از این موقعیت برای تبلیغات، لغو کرده است.
در همین حال در روزهای گذشته شمار زیادی از تشکلهای اجتماعی و سیاسی در برزیل علیه حضور احمدی نژاد در ریو تظاهرات کرده و 
والتر فلدمان، یکی از اعضای کنگره برزیل نیز محمود احمدی‌نژاد را خطری برای برزیل و آمریکای جنوبی خوانده است.هرچند روابط سیاسی برزیل و رژیم ولایت فقیه بعد از ریاست جمهوری داسیلوا به سردی گراییده، اما برخورد بسیار تند خانم روسف، چیزی نبود که هیات رژیم جمهوری اسلامی آن را پیش بینی کرده باشد.
فرار یک دیپلمات رژیم از برزیل پس از آزار جنسی چند کودک در استخری مختلط در ماه گذشته، بخشی از "تفاوت فرهنگی" رژیم آدمکش و جنایتکار جمهوری اسلامی با دیگر مردم جهان است که به سطر خبرها کشیده شد.
اکنون دیگر مشخص می شود، پرده ریا و تزویر از چهره زاهدان دروغین کنار رفته و سرکوبگران مردم ایران اعمال و کردارشان پیش چشم جهانیان عیان شده است.
دست رد خانم دیلما روسف به سینه احمدی نژاد و نپذیرفتن درخواست دیدار او، نشانه این مدعاست.جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر