۱۳۹۱ تیر ۱, پنجشنبه

بازداشت دست کم ١۵ دانشجو و فعال سیاسی در شهر مهاباد


خبرگزاری هرانا - طی روزهای گذشته دست کم ١۵ دانشجو و فعال سیاسی و مدنی کرد در شهر مهاباد دستگیر و به اداره اطلاعات این شهر منتقل شدەاند. با گذشت بیش از ١٠ روز از بازداشت این افراد، مسئولان امنیتی و قضایی هیچ توضیحی در خصوص دلایل احتمالی بازداشت این فعالان در اختیار خانوادەهای آن‌ها قرار ندادەاند.
به گزارش تارنمای ان‌ان‌‌‌‌‌‌اس روج، در روزهای گذشته دست کم ١۵ تن از دانشجویان و فعالان مهابادی از سوی ماموران اداره اطلاعات این شهر بازداشت شدەاند.
شاهو حسینی، دیاکو خیاط، یعقوب خزری، جمال قادر‌نژاد و آکو سلیمی اسامی پنج نفر از این بازداشت شدگان هستند. دو نفر دیگر از دستگیر شدگان اهل روستای «خاتون باغ» از تابع شهرستان مهاباد هستند.
آکو سلیمی دانشجوی دانشگاه کردستان، دیاکو خیاط دانشجوی دانشگاه تهران، شاهو حسینی دانشجوی علوم سیاسی در دانشگاه قزوین و جمال قادرنژاد دانشجوی دانشگاه پیام نور مهاباد می‌باشد. گفته می‌شود بیشتر این افراد در حال تالیف پایان نامەهای دوره کار‌شناسی ارشد بودەاند.
آقای قادرنژاد که اهل روستای «حاجی حسن» واقع در منطقه شامات مهاباد می‌باشد پیش‌تر و در دوران حاکمیت اصلاح طلبان چهار سال را در زندان سپری کرده بود.
همزمان با دستگیری این دانشجویان، نیروهای امنیتی منزل شخصی چند نفر از آن‌ها را مورد بازرسی قرار داده و برخی از وسایل شخصی مربوط به بازداشت شدگان را با خود برده‌اند.
با گذشت حدود ده روز از این بازداشت‌ها تا کنون هیچ توضیحی در باره دلایل دستگیری این افراد به خانوادەهای آن‌ها داده نشده است. در همین حال اداره اطلاعات با فشار بر خانوادەی برخی از دستگیر شدگان از آن‌ها خواستەاند تا در این زمینه اطلاع رسانی نکنند.
ده هفته پیش نیز چهار نفر در شهرستان پیرانشهر از سوی ماموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شدند که به دلیل تهدید خانوادەهای آن‌ها مبنی بر مسکوت گذاشتن این خبر، بازداشت آن‌ها بازتاب رسانەایی به دنبال نداشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر