۱۳۹۱ خرداد ۲۷, شنبه

مُتهمی که خامنه ای سُکان امنیت ملی را به دست او سپُرد




در حالی که ژست ضد فساد حُکومتی رژیم ولایت فقیه در قالب دادگاه پرونده دُزدی سه هزار میلیاردی با اُفت و خیز در حال نمایش است، در یک اقدام به همین اندازه نمایان، یکی از شُرکای جُرم به ریاست کُمیسیون کلیدی امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مُلاها گُمارده شد.  
نام آقای علاءالدین بروجردی در ارتباط با شبکه دُزدی میلیاردی از همان نخُستین روزهای افشای این رُسوایی حُکومتی بر سر زبانها اُفتاد. باند نظامی - امنیتی دولت با طرح نام شُماری از اعضای باند رقیب و از جُمله وی، به لو دادن و پیگرد اعضا و نزدیکان خود واکُنش نشان می داد.   
آقای بروجردی مُتهم به لابی گری و دلالی برای شبکه دُزدی و سوواستفاده از مقام خود شده است. در این رابطه، یک نماینده حامی دولت به نام آقای کرمی قُدوسی از کشف دستکم 26 توصیه نامه با سر برگ کُمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد که آقای بروجردی با هدف اعمال نفوذ به نفع شبکه تبهکاری مزبور برای دستگاه های گوناگون دولتی ارسال کرده است. وی کمی بعدتر با ارایه جُزییات بیشتر مُدعی شد، آقای بروجردی به قصد اعمال فشار برای پرداخت وام به شُرکای خود، در جلسات هیات مُدیره بانک ملی نیز شرکت می کرده است.
آقای بروجردی تاکنون پیرامون این اتهامات توضیحات قانع کننده ای که آن را بی مبنا کند، ارایه نداده است. وی به این بسنده کرده که اقدامات خود را با "تولید اشتغال" یا "رهاندن خانواده ها از رنج فقر و بیکاری" مُرتبط سازد، بدون آنکه در باره خود این اقدامات توضیحی داده باشد. او به نوبه خود، مُخالفان اش را مُتهم کرده که "سرمایه عظیمی" را از کشور خارج و "هزاران هکتار" زمین در خارج از کشور خریداری کرده اند.   
در هرصورت، آقای بروجردی و دوستان وی نه تنها نتوانستند این اتهامات را خُنثی یا از دستور کار قلم بگیرند، بلکه تقویت اتهامات که بی تردید ریشه در افشای اسناد و مدارک مُشخصی داشت، دستگاه قضایی را وادار کرد برای مُدیریت صحنه و آرام کردن اوضاع، رییس کُمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و آقا زاده اش را در آذر ماه سال گُذشته احضار و از آنها بازجویی کند.
براین اساس می توان شگفتی آقای مه آفرید امیر خُسروی، فردی که به عُنوان مُتهم ردیف اول دُزدی سه هزار میلیاردی مُحاکمه می شود را از عدم انعکاس این برخورد قضایی در بررسی پرونده در دادگاه درک کرد. وی در دوازدهُمین جلسه دادگاه مزبور ضمن پُرسش از رییس آن پیرامون علت حُضور نداشتن آقای بروجردی، خواستار احضار وی گردید.    
اکنون آشکار می شود که آقای علاءالدین بروجردی کار بهتری از حاضر شدن در دادگاه داشته است؛ او می بایست سُکان کُمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را به دست می گرفت. آنگونه که گُفته می شود، انتصاب دوباره این مُتهم به فساد مالی به پُست حساس مزبور چندان برای آقای خامنه ای اهمیت داشته است که یک فراش بیت خود به نام "سرداروحید" را به این منظور به مجلس گُسیل دارد.منصور امان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر