۱۳۹۱ تیر ۵, دوشنبه

بازداشت سه درویش گنابادی در کوار و صقاد


خبرگزاری هرانا - در طی روزهای اخیر برخورد دستگاه‌های امنیتی با دراویش گنابادی در شهرستان کوار و صقاد به مرحله تازه‌ای رسیده است و برخورد‌ها با مجلس داران دروایش گنابادی در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش مجذوبان نور، صبح ۲۹ خرداد ماموران امنیتی و لباس شخصی با حمله به منزل آقای امین ابوالحسنی از دراویش گنابادی بخش صقاد شهرستان آباده، این درویش گنابادی را بدون ارائه حکم قضایی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.
آقای امین ابوالحسنی داماد آقای علی شفیعی مجلس‌دار بخش صقاد از توابع شهرستان آباده است که روز قبل از آن ۲۸ خرداد به همین روال بازداشت به مکان نامعلومی منتقل شد.
در ادامهٔ این گزارش به بازداشت آقای منوچهر زارع از درویش گنابادی و مجلس‌دار دهستان فرمشکان از توابع شهرستان کوار نیز اشاره شده است که وی نیز صبح روز ۲۹ خرداد با یورش مامورین امنیتی و بدون حکم قضایی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.
با توجه به تحرکات روزهای گذشته و بازداشت‌های اخیر توسط نیروهای امنیتی شاهد فشار روز افزون بر دروایش گنابادی هستیم این فشار‌ها در سه ماههٔ ابتدایی سال ۹۱ بر دراویش طریقت نعمت اللهی گنابادی با بازداشت بیش از ۱۰ تن از دراویش و محاکمه صد‌ها تن از آنان در دادگاه‌های تهران، بروجرد، کوار، شیراز همچنان ادامه دارد.
این در حالیست که ۷ تن از وکلا و مدیران سایت مجذوبان نور بیش از ۹ ماه است که در بندهای امنیتی زندان اوین تهران و پنج تن از دراویش استان فارس در زندان عادل آباد شیراز در حبس بسر می‌برند و همچنان از وضعیت رسیدگی به پروندهٔ آنان اطلاعی در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر