۱۳۹۱ خرداد ۳۰, سه‌شنبه

نتیجه نشست مسکو ، ادامه تنش در روابط خارجی






اولین روز نشست نمایندگان کشورهای 1+5 با مقامات جمهوری اسلامی روز دوشنبه 29 خرداد بدون هیچ نتیجه پایان یافت. در حالی که تحریم نفتی رژیم ایران از طرف کشورهای اتحادیه اروپا از اول ژوئیه آغاز می شود، تلاشهای پایوران رژیم برای کاهش تحریمها بی اثر ماند. اظهار نظرهای ناامیدانه مقامات رژیم بعد از پایان نشست روز دوشنبه ناموفق بودن مذاکره را نشان می دهد.
بر اساس خبرهای منتشر شده در رابطه با نشست دیروز، مقامات رژیم همان حرفهای کلی و پیشنهادهای همیشگی را مطرح کرده که طرف دیگر مذاکره هیچ پیش شرطی را قبول نداشته و توافق بر سر اصل موضوع یعنی توقف غنی سازی اورانیوم را خواهان است. پیشنهادهای راهبردی تیم هسته ای جمهوری اسلامی با همان هدف تا کنونی، یعنی مذاکره برای مذاکره در جهت استفاده از زمان و تبدیل تهدیدها به فرصتها است که مورد موافقت طرف دیگر نیست.
بر اساس گزارش خبرگزاری حکومتی فارس در 29 خرداد، تیم مذاکره کننده رژیم یک راهبرد 3 گامی در پیش گرفته است. علی باقری معاون دبیر شورای عالی امنیت رژیم و عضو تیم مذاکره کننده از راهبرد مذاکرات با سه جهت از طرف رژیم سخن پراکند و آن را فراتر از توقف غنی سازی 20 درصدی دانست.
از سویی دیگر  مایکل مان، سخنگوی خانم اشتون اعلام کرد که «مذاکرات تاثیری بر آن تحرمیها نخواهد داشت و آن را لغو نخواهد کرد».
صحبتهای اخیر  ولی فقیه تاکیدی بر ادامه تنش در روابط خارجی است. رویکرد جمهوری اسلامی در روابط بین المللی هیچ نفعی برای مردم ایران ندارد. سیاستهای راهبردی رژیم در جهت حفظ امنیت نظام طراحی می شود. امروز سه شنبه 30 خرداد مذاکرات ادامه خواهد یافت و باز هم بدون نتیجه پایان خواهد یافت.زینت میرهاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر