۱۳۹۱ خرداد ۲۰, شنبه

شورای نگهبان طرح تابعیت فرزندان زنان ایرانی و مردان خارجی را رد کرد


خبرگزاری هرانا - سخنگوی شورای نگهبان از رد طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و بازگشت این طرح به مجلس خبر داد.
به گزارش تارنمای جرس، عباسعلی کدخدایی در این باره گفت: طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در جلسه شورای نگهبان بررسی شد که با توجه به تبصره ۳ الحاقی از این حیث که به افزایش هزینه عمومی می‌انجامد و طریق جبران آن نیز پیش‌بینی نشده است، مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی شناخته شد. براساس طرح مصوب نمایندگان مجلس فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی علاوه بر اقامت دائم در ایران همانند شهروندان ایرانی از حق تحصیل، بهداشت و درمان رایگان، تامین اجتماعی و یارانه برخوردارند.
در حال حاضر بنا بر اعلام ادارهٔ اتباع و مهاجران خارجی، ۳۲ هزار کودک بدون هویت و شناسنامه حاصل ازدواج زنان و دختران ایرانی با اتباع بیگانه در کشور زندگی می‌کنند که از ابتدایی‌ترین حقوق خود نیز محروم هستند.
روز ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری نمایندگان مجلس با اصلاح طرح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی تصویب کردند که این فرزندان علاوه بر اقامت دائم در ایران همانند شهروندان ایرانی از حق تحصیل، بهداشت و درمان رایگان، تامین اجتماعی و یارانه برخوردارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر