۱۳۹۱ خرداد ۲۷, شنبه

قدیمی‌ترین زندانی زن ۲۰ تیر محاکمه می‌شود / ۱۹ سال در انتظار حکم قطعی


خبرگزاری هرانا - قدیمی‌ترین زندانی زن که از ۱۹ سال قبل در زندان منتظر صدور حکم قطعی برای خود است ۲۰ تیرماه در دادگاه شهرری محاکمه می‌شود.
به گزارش تارنمای مهر، فاطمه متهم است تیر ماه سال ۷۲ دوست همسرش به نام مجید را به قتل رسانده است. فاطمه – ۵۳ ساله – که مقتول آخرین بار به خانه او رفته بود پس از دستگیری لب به اعتراف گشود و گفت، مجید را با خوراندن دوغ مسموم به سم گیاهی به قتل رسانده است.
در پی اعتراف‌های متهم، کار‌شناسان پزشکی قانونی نیز پس از کالبد شکافی و آزمایش‌های سم‌شناسی، علت مرگ را استفاده از سم گیاهی اعلام کردند.
چند تن از اعضای خانواده و بستگان متهم نیز در تحقیقات قضایی، علیه او شهادت دادند. این در حالی بود که متهم در جلسات بازجویی منکر قتل شد و خود را بیگناه خواند.
فاطمه در جلسه دادگاه نیز قتل را انکار کرد و گفت که از ماجرای مرگ مجید چیزی نمی‌داند. او ادعا کرد: وقتی ماموران سراغ من و همسرم آمدند شوهرم از من خواست اعتراف کنم. او گفت که برایم رضایت می‌گیرد ولی این کار را نکرد و حالا می‌خواهم واقعیت را بگویم، من در این قتل بی‌گناه هستم.
قاضی دادگاه اظهارات فاطمه را قبول نکرد و با توجه به اعترافات اولیه این زن، برای او حکم قصاص صادر کرد. در این بین اولیای دم مقتول نیز که فاطمه را گناهکار می‌دانستند حاضر به اعلام گذشت نشدند. در حالی که فاطمه خود را در یک قدمی اعدام می‌دید خبر رسید دیوان‌عالی کشور حکم قصاص وی را تایید نکرده است.
در ادامه محاکمه او سه دور دیگر در دادگاه برگزار شد و هر بار دیوان عالی کشور به حکم مجازاتش نقض گرفت و آن را برگرداند. حتی او یک بار هم تبرئه شد که این حکم نیز از طرف دیوان عالی کشور نقض شد.
سرانجام دور پنجم محاکمه در شعبه ۱۰۵ دادگاه شهرری به ریاست قاضی خردمند برگزار شد. در سه جلسه دادگاه به دلیل نیامدن شاهدان تجدید شد تا اینکه قاضی دوم خرداد را زمان جدید محاکمه اعلام و از شاهدان ماجرا خواست برای شهادت به دادگاه بیایند.
در حالی که دوم خرداد فاطمه برای محاکمه به دادگاه منتقل شده بود جلسه محاکمه به دلیل نیامدن قاضی برگزار نشد. در حالی که ۱۹ سال از زندانی شدن متهم می‌گذرد قرار است او ۲۰ تیرماه دوباره پای میز محاکمه قرار بگیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر