۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۷, چهارشنبه

پروژه حذف احمدی نژاد، با بزرگداشت فرودسی آغاز شد




به نظر می رسد پروژه حذف احمدی نژاد، با کنار گذاشتن او از دسترسی به بعضی از تریبونهای رسمی و غیر رسمی حکومتی شروع شده است. لغو حضور احمدی نژاد در مراسم بزرگداشت فرودسی در توس، که روز گذشته (سه شنبه) رقم خورد، برای بسیاری از ناظران غیر منتظره بود.
خبرگزاری حکومتی فارس دیروز به نقل از مجتبا رجایی خراسانی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نوشت که "برنامه امروز بزرگداشت فردوسی به طور کامل لغو شده است". او در این باره توضیح داد: "
برنامه امروز، قرار بود با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور و سفرای کشورهای جهان اسلامی و جمعی از اعضای هیات دولت برگزار شود."این ادعای رجایی خراسانی را گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا رد می کند، زیرا می نویسد "مراسم بزرگداشت فردوسی در توس با حضور جمعی از سفرای کشورهای خارجی و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد."
در حالیکه خبرگزاری فارس و رییس سازمان میراث فرهنگی خراسان رضوی عدم حضور احمدی نژاد را لغو مراسم اعلام می کنند، خبرگزاری ایرنا "شرایط جوی و بارش باران" را دلیل عدم او در مراسم برگزارشده گزارش می کند.
با این حساب دو منبع حکومتی دو دلیل غیر واقعی را علت لغو حضور احمدی نژاد در یک مراسم گزارش می دهند.
این درحالی است که تبلیغات وسیع مشایی و دارو دسته امنیتی- نظامی پیرامون احمدی نژاد گرد مکتب ایرانی از یک طرف و سخنرانی و تعریف و تمجید احمدی نژاد از فردوسی و او را "منجی اسلام" معرفی کردن، موجب ناراحتی و نگرانی بسیاری از آخوندهای حکومتی شده است. هم زمان این روزها بحث آینده سیاسی احمدی نژاد به عنوان گماشته یاغی رهبر و ولی فقیه رژیم از سوی بسیاری از عوامل داخل رژیم نیز دنبال می شود.
به نظر می رسد با توجه به تمامی داده های بالا و همچنین ناتوانی عوامل داخلی حکومت از کنترل احمدی نژاد در مواقعی که پشت تریبون قرار می گیرد و بی پروایی او در حمله به رقبایش از این موضع، باعث شده است تا آنان را به این نتیجه برساند که او را اندک اندک از تریبون های عمومی حذف و تا حد ممکن تنش بین باندهای داخلی رژیم را کاهش دهند.
اینکه آیا احمدی نژاد به این شیوه حذف گردن خواهد گذاشت و این حرکت او را وادار به عقب نشینی در برابر رقبایش خواهد کرد یا نه؟ را باید در روزهای آینده شاهد بود.جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر