۱۳۹۱ خرداد ۲, سه‌شنبه

ابراز امیدواری یک مقام ایرانی به مجازات 'سریع' توهین‌کنندگان به امامان





بی بی سی: محمدجعفر منظری رئیس دیوان عدالت اداری ابراز امیدواری کرد "عناصر خبیث" توهین کننده به امامان شیعه و به ویژه امام دهم شیعیان "هرچه زودتر به سزای عمل خود برسند".
به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای منتظری دوشنبه اول خرداد (۲۱ مه) بدون توضیح بیشتر در مورد نحوه مجازات این افراد، گفت امیدوار است که این کار توسط "شیرمردانی" صورت بگیرد که "همیشه در دفاع از حریم امامت و ولایت سینه‌های خود را سپر می‌کنند".
این اظهار نظر، جدیدترین واکنش به انتشار ترانه ای از سوی شاهین نجفی خواننده ایرانی مقیم آلمان محسوب می شود که به عقیده منتقدان، حاوی مضامین توهین آمیز نسبت به امام دهم و سایر امامان شیعه است.
شاهین نجفی در پی واکنش‌ها به ترانه جدید خود، به بی بی سی فارسی گفت که قصد توهین به امامان شیعه را نداشته و فقط اسم آنان را دستمایه کاری هنری قرار داده است.
چهار روز پیش، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجعد تقلید مقیم قم نیز، با محکوم کردن "اهانت صورت گرفته" به امام دهم شیعیان، هرگونه هتک حرمت امامان شیعه را موجب ارتداد دانست.
وی با تاکید بر اینکه "هر کس مرتد شد حکم او معلوم است" گفت که فرد توهین کننده به امام دهم شیعیان هم "محکوم به ارتداد است".
در فقه سنتی، به کسانی که از دین خارج می شوند مرتد گفته می شود و مجازات آنها، ممکن است اعدام باشد.
در واکنشی جداگانه، آیت الله ناصر مکارم شیرازی دیگر مرجع تقلید ساکن قم درباره توهین کنندگان به امامان شیعه گفته است که "هرگونه اهانت به مقام شامخ امامان معصوم و توهین آشکار به آنها اگر از سوی فرد مسلمان صورت گیرد، موجب ارتداد است."
این فتوا، در پاسخ به سوال فردی منتشر شده که از آیت الله مکارم شیرازی خواسته است "تکلیف شرعی شیعیان و دوست داران اهل بیت" را در قبال "توهین" شاهین نجفی به امامان شیعه مشخص کند.
پیش از آن نیز آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، در پاسخی به سوالی درباره حکم توهین کنندگان به امام دهم شیعیان، بدون نام بردن مشخص از کسی گفته بود: "چنانچه اهانت و جسارت به حضرت نموده باشند، مرتدند".
خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، اخیرا از "تشکیل کمپین اعدام شاهین نجفی" خبر داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر