۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۵, دوشنبه

اعتصاب غذای مسعود پدرام در بند دو الف سپاه

خبرگزاری هرانا - دکتر مسعود پدرام، نویسنده و فعال ملی – مذهبی از بند ۳۵۰ اوین به یکی از سلول‌های انفرادی بند دو الف سپاه پاسداران منتقل شده است. وی پس از این انتقال در اعتراض به رفتار غیرقانونی سپاه دست به اعتصاب غذا زده است. وی همچنین پس از انتقال به سلول انفرادی دو الف توسط بازجوهای سپاه مورد بازجویی و انواع فشارهای روانی قرار گرفته است.
به گزارش تارنمای جرس، وی در حال گذراندن دوران محکومیت خود است و انتقال وی به زندان سپاه و انجام بازجویی از وی غیرقانونی است.

دکتر مسعود پدرام، دانش آموختهٔ ارشد علوم سیاسی و پژوهشگر اجتماعی تا پیش از این در بند ۳۵۰ زندان اوین که تحت نظارت سازمان زندانهاست، نگه داری می‌شد.

دکتر پدرام، عضو شورای فعالان ملی مذهبی ایران، در جریان بازداشت فله‌ای نیروهای ملی مذهبی در اسفندماه ۷۹، بیش از سه ماه در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه عشرت آباد سپاه پاسداران بود. وی بعد از ۵ ماه حبس، به قید وثیقه آزاد شد. پرونده وی همچون پرونده دیگر فعالان ملی مذهبی از آن هنگام تاکنون، در دادگاه تجدیدنظر مفتوح بوده است.

این فعال ملی- مذهبی، در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی حداد در سال ۸۱ به چهار سال زندان و پنج سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شده بود، که این حکم در دادگاه تجدیدنظر متوقف ماند؛ و نتیجهٔ این دادگاه هیچ‌گاه به پدرام و دیگر متهمان پرونده (ازجمله مرحوم مهندس عزت الله سحابی، زنده یاد هدی صابر، دکتر حبیب الله پیمان، دکتر محمد ملکی، محمد بسته نگار، دکتر رضا رییس طوسی، و دکتر حسین رفیعی) اعلام نشد...

پیش از این علیرضا رجایی نیز به بخش دو الف منتقل شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر