۱۳۹۱ اردیبهشت ۳۱, یکشنبه

چهار نفر در شهر های کرمانشاه، سنندج و ساری اعدام شدند


خبرگزاری هرانا – صبح امروز دو زندانی متهم به زنای عنف در زندان مرکزی سنندج، یک زندانی متهم به حمل مواد مخدر در ساری و یک زندانی به اتهام نامعلومی در زندان کرمانشاه اعدام شدند.
خبرگزاری فارس گزارش داد دو زندانی با نام‌های «ص، ر» و «و، ع» صبح امروز در زندان مرکزی سنندج به دار آویخته شدند.
بر اساس شکایت چند نفر از شهروندان سنندجی مبنی بر آدم‌ربایی، سرقت و زنای به عنف در سال ۱۳۸۹، دستور تحقیقات و شناسایی و دستگیری متهمین صادر که نهایتا طی اقدامات پلیسی و در هنگام ارتکاب جرم در محدوده روستای حسن‌آباد متهمین شناسایی و دستگیر شدند.
در تحقیقات به‌عمل آمده، آنها به ارتکاب جرایم فوق اقرار کردند و بعد از رسیدگی و طی تشریفات قانونی متهمین مذکور به اعدام با چوبه‌دار محکوم شدند.
هم چنین خبر آۀنلاین نیز گزارش داد یک متهم به حمل و نگهداری مواد مخدر بامداد امروز، یکشنبه، در محوطه زندان ساری با حضور برخی از مقامات قضایی این شهرستان اعدام شد.
دادستان عمومی و انقلاب ساری در حاشیه اجرای این حکم گفت: این فرد دارای سوابق متعدد کیفری در امر خرید و فروش مواد مخدر بود که در پرونده اخیر بالغ بر ۵۰ کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک از وی کشف شد که پس از رسیدگی مراحل مختلف قضایی حکم اعدام صادره امروز در محوطه زندان ساری به اجرا در آمد.
آژانس خبری کردپا نیز از اجرای حکم اعدام یک زندانی در زندان دیزل آباد کرمانشاه خبر داد، این منبع خبری اتهام فرد اعدام شده را ذکر نکرده است.
بر اساس این گزارش ساعت هشت صبح به وقت تهران یک شهروند کُرد به نام «هیوا هواس» فرزند محمدامین ساکن شهرستان «ثلاث‌باباجانی» در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه با چوبه‌ی دار اعدام شد.
این منبع خبری از قول خانواده این زندانی آورده است: «وی دو سال پیش به اتهام شرکت در اعتراضات بعد از انتخابات ریاست جمهوری در تهران بازداشت و پس از مدتی آزاد گردید که چندی پیش مجددا بازداشت و به زندان کرمانشاه منتقل می‌گردد.»
بر اساس گزارش نهاد آمار نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در طی اردی بهشت ماه سالجاری و با اعدام امروز ۷۷ نفر در ایران اعدام شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر