۱۳۹۱ خرداد ۹, سه‌شنبه

نه زندانی به اتهام تجاوز به عنف و دو نفر به جرم قتل به اعدام محکوم شدند

خبرگزاری هرانا – در طی هفته گذشته یک نفر در تهران و یک نفر در تربت جام به اتهام قتل عمد به اعدام و هفت نفر در گیلان و دو نفر نیز در تهران به اتهام تجاوز به عنف به اعدام محکوم شدند. 

پسر جوانی که متهم است پس از صرف مشروبات الکلی در مراسم عروسی، مرد میانسالی را به قتل رسانده بود، صبح دیروز در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد. 

هم چنین دیوان عالی کشور جوانی ۲۰ ساله را که در تربت جام در یک نزاع خیابانی، یک شهروند دیگری را به قتل رسانده بود به قصاص نفس محکوم کرد. 

از سوی دیگر هیات قضات دو مرد را که متهم هستند ۱۰ زن جوان را ربوده و مورد آزارجنسی قرار داده‌اند به اعدام، شلاق و زندان محکوم کردند. 

خسرو، متهم ردیف اول که اتهام تجاوز را در چهار مورد در جلسات قبلی قبول کرده بود در آخرین دفاعیات خود گفت: اتهام تجاوز را قبول ندارم اما می‌پذیرم اموال این زنان را سرقت کردم. 

به گزارش شرق، متهم دیگر پرونده هم همین اظهارات را تکرار کرد. بعد از پایان جلسه محاکمه هیات قضات شعبه ۷۹ دادگاه کیفری‌استان تهران به ریاست قاضی محمدی‌کشکولی وارد شور شدند و خسرو متهم ۴۵ساله را به جرم تجاوز به عنف به چهار زن به اعدام و به اتهام آدم‌ربایی و سرقت جمعا به ۲۵ سال حبس و رد مال محکوم کردند. آنها همچنین سعید متهم ردیف دوم را در تجاوز به عنف مجرم ندانستند و او را به جرم رابطه نامشروع به ۷۴ ضربه شلاق و به اتهام آدم‌ربایی و سرقت به ۲۵ سال حبس محکوم کردند. 

هفته گذشته حکم اعدام هفت نفر به اتهام تجاوز به عنف در استان گیلان که از سوی دادگاه کیفری این استان صادر شده بود در دیوان عالی کشور تائید شد. 

به گزارش روزنامه جام‌جم، با اعتراف متهمان و محاکمه آنها قضات شعبه ۱۲ دادگاه کیفری استان گیلان ۷ نفر از متهمان را به اعدام و ۲ نفر دیگر را به تحمل شلاق محکوم کردند. با اعتراض متهمان، پرونده به دیوان عالی کشور رفت و روز گذشته با تایید این حکم، پرونده متهمان به واحد اجرای احکام دادگستری استان گیلان فرستاده شد تا بزودی حکم مردان شرور به مرحله اجرا درآید. این در حالی است که جستجوی پلیس برای یافتن ۴ عضو فراری این باند ادامه دارد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر