۱۳۹۱ خرداد ۹, سه‌شنبه

اصحاب اختلاس از «الف تا ی» چه کسانی هستند؟





برگزاری دو دادگاه رسیدگی به پرونده دزدیها و رشوه خواریهای کلان طی روزهای یکشنبه 7 خرداد و دوشنبه 8 خرداد، گوشه ای از فساد کارگزاران حکومت را نمایان می کند. اسامی به کار برده شده در به اصطلاح دادگاه با حروف ذکر شده است. علیرغم نبردن نام صریح دست اندرکاران دزدیهای بزرگ، می توان رد کارگزاران بالای هرم قدرت را در قالب این حروف دید.
روز یکشنبه دوازدهمین جلسه دادگاه پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی برگزار شد. در قسمتی از صحبتهای متمهان پرونده که در رسانه های حکومتی منتشر شده، به نقش افرادی از نظام که «رشوه می دهند و رشوه می گیرند» اشاره شده است. متهم ردیف یک از ارتباطش با یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت و نیز رابطه با پاسدار محسن رضایی سحن گفته است.
روز دوشنبه 8 خرداد، چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده اختلاس بزرگ در شرکت بیمه برگزار شد. گزارشی از این جلسه که در رسانه های حکومتی منعکس شده، اسامی با حروف ذکر شده است. برای مثال آقای «ج. الف» حرفهای خود علیه  آقای «م .ر»، که یکی از مسئولان عالیرتبه دولت است را پس می گیرد. و یا آقای «د.س» بازجوئیهای خود را انکار می کند. از این قبیل مبهم گوئیها در گزارشاتی که از جلسه دادگاه منتشر شده فراوان است.
یکی از متهمان اختلاس در شرکت بیمه از دادن مبلغ 800 میلیون تومان به صورت دسته چک به منظور کمک به جناحهای هوادار ولایت برای انتخابات مجلس ارتجاع سخن می گوید.
دادگاههای بررسی پرونده  های اختلاس گران گونه ای آرایش داده می شود که منافع جناحهای مختلف در نظر گرفته شود. جناحهای مختلف همدیگر را تهدید به افشاگری می کنند. اما این تهدیدها تا جایی است که به خط سرخ حفظ نظام نزدیک نشود. 
زینت میرهاشمی



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر