۱۳۹۱ اردیبهشت ۳۱, یکشنبه

بلاتکلیفی ده ساله کارگران سامیکو صنعت


خبرگزاری هرانا - کارخانه سامیکو صنعت همدان بمدت ۱۰ سال است که به جهت مشکلات مالی که از جانب مدیر عامل ایجاد شده است تعطیل وکارگران آن بلاتکلیف شده‌اند.

به گزارش ایلنا، چنگیز اصلانی گفت: کارخانه سامیکو صنعت همدان بمدت ۱۰ سال است که به جهت مشکلات مالی و مدیریتی تعطیل و کارگران آن بلاتکلیف شده‌اند.
دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با بیان اینکه چک‌های بی‌محل مدیر عامل، کارخانه را به تعطیلی کشاند اظهار داشت: ۱۸۰ کارگر رسمی و ۲۴۰ کارگر قراردادی این واحد تولید کننده لوازم خانگی از نیمه دوم سال ۸۱ تا هم اکنون حقوق و سایر مزایای قانونی خود را طلب دارند.
او با اشاره به اینکه هیئت تسویه این کارخانه برای پرداخت حقوق و سایر مطالبات کارگران بمدت ۱۰ سال است که در پی فروش کارخانه جهت پرداخت مطالبات کارگران هستند افزود: تعداد کمی از این کارگران با قانون جدید بازنشستگی با مشاغل سخت وزیان آور امکان بازنشستگی دارند که با مشکلات به وجود آمده این امکان از آنان سلب شده است.
به گفته اصلانی کارگران کارخانه سامیکو صنعت همدان خواستار پرداخت سنوات بر مبنای هر سال سه ماه از کارفرما هستند چرا که مقصر اصلی تعطیلی کارخانه را اشتباهات مدیریتی او می‌دانند.
این فعال کارگری مدعی شد: مدیر عامل این واحد تولیدی با وجود استفاده از همه تسهیلات بانکی و سایر امکانات، توانایی اداره این کارخانه را نداشت و باعث شد کارخانه تعطیل شود.
او با بیان اینکه کارگران در هنگام تعطیلی کارخانه دارای سوابق ۱۰ تا ۲۵ سال بودند گفت: ۸۰ درصد کارگران فنی و با مهارت بودند که در این ۱۰ سال بلاتکلیف‌‌‌‌ رها شده‌اند.
نماینده کارگران کارخانه سامیکو صنعت اظهار داشت: به رغم پیگیری و مراجعه کارگران به مسوولان کشوری و استانی، هنوز هیچ اقدامی در جهت رفع مشکلات کارگران این شرکت انجام نگرفته و پاسخ قانع‌‏کننده‌‏ای در این زمینه دریافت نشده است.
گفتنی است کارخانه سامیکو صنعت از ۸۱/۱۱/۲۴ به رغم تولید بالا اعلام ورشکستگی کرد، و هم اکنون با داشتن ماشین آلات و نیروهای آماده بکاری که ده سال است در بلاتکلیفی بسر می‌برند کارگران منتظر حمایت‌های دولت در جهت بازگشایی این واحد تولیدی هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر