۱۳۹۱ خرداد ۲, سه‌شنبه

برخورد با شوهای لباس در منازل


خبرگزاری هرانا - فرمانده انتظامی پایتخت از پلمپ ۶ تالارعروسی متخلف خبرداد و گفت: مامورانی که به بدحجابان تذکر می‌دهند دارای تحصیلات عالیه هستند و قبل از اینکه به این ماموریت گماشته شوند، آموزش‌های لازم را در رابطه با اجرای هر چه بهتر ماموریت دیده‌اند.
به گزارش ایسنا، سردار حسین ساجدی‌نیا ظهردوشنبه در تشریح طرح‌های ارتقاء امنیت اخلاقی گفت: پلیس در راستای پاسخ‌گویی به مطالبان و درخواست‌های مردم و همچنین ایجاد و برقراری احساس امنیت بیشتر نسبت به اجرای این طرح‌ها اقدام کرده است.
وی با اشاره به طرح بازدید و شناسایی تالارهای عروسی گفت: در سال گذشته در سه مرحله طرح بازدید تالارهای عروسی انجام شد که در سال جدید نیز برای نخستین بار در هفته گذشته از ۵۹ تالار بازدید به عمل آمد که اکثر این تالار‌ها به استثنای ۶ مورد تخلفی نداشته است.
وی با بیان اینکه این ۶ تالار با دستور قضایی پلمپ شد گفت: مابقی تالار‌ها وضعیت بسیار مناسبی داشتند.
ساجدی‌نیا با بیان اینکه در کنار بازدید از تالار‌ها، طرح بازدید از آتلیه‌های عکاسی نیز انجام شد گفت: خوشبختانه آتلیه‌های عکاسی نیز وضعیت بسیار مناسبی داشتند و به غیر از تعدادی از این آتلیه‌ها که مجوز فعالیت نداشت که اخطار و گا‌ها نیز پلمپ شدند، مابقی وضعیت خیلی خوبی داشتند.
وی با بیان اینکه آتلیه‌ها از نظر رعایت مسائل خصوصی و حیطه‌بندی‌های انجام شده و غیره در وضعیت مناسبی قرار داشتند گفت: پلیس و همچنین صنف عکاسان پیگیر این مساله هستند که تمام عکس‌ و فیلم از مراسمات به صورت کامل به خانواده برگردانده و آتلیه‌داران هیچ آرشیوی از عکس یا فیلم مردم نداشته باشند.

برخورد با شوهای لباس در منازل
تولید و توزیع‌کنندگان لباس‌ در رصد پلیس قرار دارند

ساجدی نیا، در رابطه با تشدید طرح امنیت اخلاقی و برخورد با بدحجابان گفت: مامورانی که به بدحجابان تذکر می‌دهند دارای تحصیلات عالیه هستند و قبل از اینکه به این ماموریت گماشته شوند، آموزش‌های لازم را در رابطه با اجرای هر چه بهتر ماموریت دیده‌اند.

وی در تشریح چگونگی برخورد با افراد بدحجاب گفت: پس از اینکه ماموران افراد بدحجاب را به پایگاه دعوت می‌کنند این افراد بدحجاب در پایگاه توسط روان‌شناسان و کار‌شناسان علوم‌اجتماعی مورد مشاوره قرار می‌گیرند.
ساجدی‌نیا با بیان اینکه مردم به پلیس اعتماد دارند و از آنان تمکین می‌کنند در مورد تذکر ماموران موتورسوار مرد به سرنشینان زن خودرو در بزرگراه‌ها گفت: این گشت‌های موتورسوار در راستای برخورد با زنان بدپوشش است.
وی با بیان اینکه بار‌ها گفته شده است که تنها ماموران زن می‌توانند نسبت به انتقال زنان بدپوشش اقدام کنند گفت: گاهی در سطح بزرگراه‌ها شاهد کشف حجاب توسط برخی زنان در خودرو‌ها هستیم که ماموران موتورسوار مرد اعم از واحدهای انتظامی یا راهور وظیفه دارند که فقط در رابطه با کشف حجاب یا پوشش بدسرنشینیان زن خودرو‌ها تذکر داده و تنها نسبت به اخذ مدرک اقدام کنند.
ساجدی‌نیا با بیان اینکه ماموران موتورسوار بزرگراه تنها به زنان بد پوشش خودرو‌ها و همچنین خودروهای حامل سگ تذکر می‌دهند، گفت: به هیچ وجه ماموران نسبت به انتقال بدحجابان به پایگاه‌ها اقدام نمی‌کنند و تنها از این افراد بد حجاب یا خودروهای حامل سگ مدارک را اخذ می‌کنند.
وی درباره برخورد با تولید و توزیع کنندگان لباس‌های نامتعارف گفت: پلیس قبل از اجرایی‌کردن طرح تشدید برخورد با بدحجابان، بازدید از فروشگاه‌ها و تولیدی‌های عرضه‌کننده لباس‌ را در دستور کار خود قرار داده بود که پلیس ضمن بازدید از این تولید‌ی‌ها و عرضه‌کنندگان لباس با آن‌ها برخورد کرد و در حال حاضر می‌توانید مشاهده کنید که اکثر ویترین‌های مغازه‌ها در وضعیت مناسبی قرار دارد.
ساجدی نیا با بیان اینکه فروشگاه‌های عرضه‌کننده لباس و تولیدی‌های تولیدکننده دائما مورد رصد پلیس قرار می‌گیرند به همکاری‌های مشترک میان پلیس و صنف تولید و توزیع‌کنندگان لباس اشاره کرد و گفت: مسئولان صنف مربوطه نیز با پلیس همکاری داشتند تا اگر تخلفی صورت گرفت از نظر صنفی نیز به این تخلف رسیدگی شود. اما با این حال نمی‌توانیم ادعا کنیم که دیگر فردی تخلفی در این مورد ندارد و مردم در صورت ملاحظه می‌توانند مراتب را به پلیس اطلاع دهند.
وی در مورد ساماندهی آرایشگاه‌های زنانه گفت: در مجموع از این اماکن نیز بازدیدهایی صورت گرفته که خوشبختانه اکثر این افراد ملاحظات اخلاقی و صنفی را رعایت می‌کنند و در برخی موارد شاهد خالکوبی یا دیگر مسائل در این آرایشگاه‌ها بودیم که بر آنان نیز نظارت شد.

رییس پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی مبنی بر برگزاری شوهای لباس در منازل گفت: سال گذشته با ارائه اطلاعات مردمی در چند عملیات با این افراد برخوردهای لازم شد. چرا که این شوهای لباس نباید برقرار شود چون نه تنها امنیت افرادی که به این مراکز مراجعه می‌کنند در خطر است بلکه کسانی که اقدام به برگزاری این گونه شوهای لباس می‌کنند، دست‌مایه‌ای برای سارقان است.

ساجدی‌نیا در ادامه با اشاره به یکی از پرونده‌های سال گذشته گفت: در سال گذشته یک باند سارقان شامل یک زن و چند مرد منهدم شد که این افراد از ۱۳ شو لباس سرقت می‌کردند.

به گفته ساجدی‌نیا برگزاری شوهای لباس در منازل خطراتی را برای شرکت‌کنندگان در این شو‌ها و همچنین دایرکنندگان این گونه مراسمات دارد.

وی درباره همکاری دیگر دستگاه‌ها با پلیس در طرح برخورد با بدحجابان و بدپوششان گفت: تنها دستگاه و مجموعه‌ای که با پلیس در این رابطه همکاری می‌کند قوه قضائیه است و کمترین تحرک را از سایر دستگاه‌ها در این امر شاهد بوده‌ایم.

ساجدی‌نیا در مورد بحث برخورد با اراذل و اوباش و خرده‌فروشان موادمخدر گفت: برخورد با اراذل و اوباش و خرده فروشان موادمخدر جزء اولویت‌های پلیس است.

وی در تشریح چگونگی برخورد با اراذل و اوباش در پایتخت گفت: در سال گذشته اراذل و اوباش شهر تهران را به سه سطح درجه یک، درجه دو ودرجه سه تقسیم‌بندی کردند که می‌توانیم بگوییم به آن صورت اراذل و اوباش سطح یک در سطح پایتخت نداریم و بیشتر این افراد اراذل و اباش سطح دو و سه هستند.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه با اقدامات خوب و موثر انجام شده در برخورد با اراذل و اوباش سطح یک شاهد کاهش چشمگیر فعالیت این افراد و جرم‌ها هستیم گفت: در حال حاضر اراذل و اوباش سطح دو و به خصوص سطح سه در تهران داریم که میزان دستگیری این افراد بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه این افراد همواره مورد رصد و کنترل پلیس قرار می‌گیرند گفت: با اقدامات خوب انجام شده شاهد هستیم که میزان درگیری و ناهنجاری‌های مربوط به این قشر کاهش چشمگیری داشته است.

ساجدی‌نیا همچنین با اشاره به برخورد با قاچاقچیان و خرده‌فروشان موادمخدر گفت: در دو ماه گذشته بیش از دو تن انواع موادمخدر در تهران کشف شد و تعداد زیادی از این افراد نیز دستگیر شدند.

تشدید طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر

وی با بیان اینکه سه مرحله طرح برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر در سطح پایتخت اجرایی شد گفت: اکثر خرده فروشان مصرف کننده هستند و در برخی از طرح‌های مبارزه با خرده‌فروشان نیز شاهد کشف ۷۰ کیلوگرمی موادمخدر نیز بودیم که قطعا این طرح در ماه‌های آینده تشدید می‌شود.

ساجدی‌نیا همچنین با اشاره به بحث جمع‌آوری معتادان لامکان با بیان اینکه در قانون جدید معتادان به عنوان بیمار شناخته شده‌اند گفت: وظیفه جمع‌آوری معتادان بر عهده نیروی انتظامی است اما مردم از ناجا انتظار دارند.

وی با بیان اینکه پلیس در چند سال گذشته نسبت به جمع‌آوری این معتادان اقدام کرده بود گفت: مشکل ما این است که چون کمپی نیست ما هرچقدر هم این معتادان لامکان را جمع‌آوری کنیم باز هم این افراد در سطح شهر تردد می‌کنند.

پلیس توانایی جمع آوری معتادان را دارد اما... 

ساجدی‌نیا با بیان اینکه پلیس توانایی جمع‌آوری معتادان لامکان را دارد گفت: به شرطی که سازمان‌های مربوطه این معتادان را از ما تحویل بگیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر