۱۳۹۱ خرداد ۱۲, جمعه

رابطه تاسیس مدرسه حجاب با واردات گسترده چادر مشکی






واردات سنگ قبر از چین که آیه های قران روی آن حَک شده برای مدتی موضوع رسانه ها بود. بر اساس خبر رسانه های حکومتی، نوشتار آیه های قران بر روی سنگ قبر چینی حتا زیباتر از سنگ قبرهای تولید ایران بود. واردات چادر مشکی و سود سرشار حاصل از واردات این کالا، پدیده واردات سنگ قبر را به حاشیه راند.
روز پنجشنبه 11 خرداد، روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد، خبر از بازشدن مدرسه ای در یزد به نام مدرسه حجاب داد. بر اساس گزارش خبرگزاری حکومتی فارس، سخنگوی نهاد فوق، «ایده ثبت چادر به عنوان نماد ملی زنان ایرانی» و اجرایی شدن آن را از وظایف و فعالیتهای ستاد «عفاف و حجاب» یزد اعلام کرده است.
بر اساس گزارش فوق، مدرسه حجاب برای «فرهنگسازی در امر حجاب» فعالیت خواهد کرد و از مهد کودک شروع خواهد شد.
بنیادگرایان حاکم بیش از سه دهه حکومتداری نه تنها نتوانستند چادر را به عنوان الگوی برتر حجاب زن ایرانی تحمیل کنند، بلکه زنان با پوششهای گوناگون حجاب برتر را به سخره گرفته و مانع تثبیت الگوی حکومتی شده اند.
خبر تاسیس مدرسه حجاب به ویژه برای مهد کودکها، کام واردکنندگان چادر مشکی را شیرین تر خواهد کرد. گمرک ایران  آمار واردات چادر مشکی در سال 1389 را بیش از 16 هزار تُن به ارزش 81 میلیون دلار اعلام کرد. در روزهای آینده واردات اجناس دیگری در کنار بیل، هفت سین عید، سنگ قبر و چادر مشکی اعلام خواهد شد.زینت میرهاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر