۱۳۹۱ خرداد ۱۷, چهارشنبه

حسین رونقی ملکی دست به اعتصاب غذای خشک زد / تهدید خانواده


خبرگزاری هرانا – با تشدید فشار‌ها بر حسین رونقی ملکی، ممنوع الملاقات شدن و تهدید خانواده وی، این زندانی سیاسی در بیمارستان اعلام اعتصاب غذای خشک نمود.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته بازجویان اطلاعات سپاه پاسداران در اقدام فر اقانونی با مراجعه به بیمارستان هاشمی‌نژاد تهران با ارائه صورت جلسه‌ای ضمن مرخص کردن ماموران همراه وی، این زندانی سیاسی را با مسئولیت خود به اتاق دیگری در بیمارستان منتقل و از ملاقات خانواده وی با ایشان جلوگیری کردند.
بازجویان پرونده هم چنین نسبت به هر گونه اطلاع رسانی در مورد وضعیت جسمی این زندانی اقدام به تهدید خانواده وی کردند و به خانواده ایشان اعلام کردند که تلاش‌های شما برای اخذ مرخصی استعلاجی بی‌نتیجه است و ما اجازه آن را نخواهیم داد.
با تشدید فشارهای غیر قانونی بازجویان اطلاعات سپاه که به گفته نزدیکان ایشان در بزرگنمایی پرونده این وبلاگ نویس نیز نقش موثری داشتند، حسین رونقی در یازدهمین روز اعتصاب غذای خود وارد اعتصاب غذا خشک شد.
وی اعلام کرده است تا زمان رفع این فشار‌ها و رفتارهای فراقانونی بازجویان پرونده مجبور به اعتصاب غذای خشک است و در خواسته‌های خود کوتاه نخواهد آمد.
حسین رونقی ملکی که از روز یکشنبه به بیمارستان منتقل شده بود؛ اعلام کرده است تا زمان موافقت دادستانی با مرخصی استعلاجی پس از عمل‌اش، دست از اعتصاب غذا برنخواهد داشت.
شیرین عبادی برنده‌ ایرانی جایزه صلح نوبل، فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر، جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران و گزارش‌گران بدون مرز امروز با صدور اطلاعیه مطبوعاتی خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط وی شده و مسوولان جمهوری اسلامی ایران را مسئول هرگونه پیشامد بد برای وی دانستند.
در طی خرداد ماه دو زندانی سیاسی به نامهای منصور رادپور و سید محمد مهدی زالیه نقشبندیان به دلیل عدم رسیدگی پزشکی بموقع جان خود را از دست دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر