۱۳۹۱ خرداد ۲۰, شنبه

احضار مجدد روزبه خوانپایه به دادگاه انقلاب شهر یاسوج


خبرگزاری هرانا - روزبه خوانپایه از فعالین سیاسی شهر یاسوج و از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ روز چهارشنبه هفدهم خرداد ماه ۱۳۹۱ بصورت کتبی‌ و با ارسال برگ احضاریه برای خانواده‌اش به دادگاه انقلاب شهر یاسوج احضار شده است.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، در برگ احضاریه‌ای که دادگاه انقلاب شهر یاسوج برای روزبه خوانپایه ارسال کرده است عنوان شده که ایشان «بنا به شکایت اداره اطلاعات مبنی بر فعالیت تبلیغی علیه نظام» باید خود را روز پنج شنبه اول تیر ماه به دادگاه انقلاب این شهر معرفی‌ کند. این سومین احضاریه برای آقای خوانپایه طی‌ حدود یک ماه گذشته است.
روزبه خوانپایه که ۴۸ سال دارد، از فعالین شناخته شدهٔ سیاسی و فرهنگی‌ شهر یاسوج بوده و نخستین بار در سال ۱۳۶۳ به اتهام «ارتباط با گروه‌های معاند نظام» بازداشت و حدود ۱۵ ماه را در زندان گذرانده بود. پس از ان نیز مجددا در سال ۱۳۸۶ در جریان تجمعات مردم یاسوج در اعتراض به بالا رفتن قیمت بنزین به اتهام تبلیغ و تبانی علیه نظام و شرکت در تجمعات غیر قانونی‌ مجددا بازداشت و پس از گذشت ۳ ماه به قید وثیقه آزاد شد، ایشان در طی‌ سال‌های اخیر و پس از حوادث انتخابات ۸۸ نیز بار‌ها از طرف ماموران اطلاعات این شهر مورد تهدید قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر