۱۳۹۱ خرداد ۱۸, پنجشنبه

انتقال جواد علیخانی به بیمارستان، درمان نیمه‌کاره و بازگشت به زندان


خبرگزاری هرانا - جواد علیخانی، فعال دانشجویی زندانی که از بیماری کلیوی و خونریزی داخلی رنج می برد، برای مدت کوتاهی به بیمارستان مدرس تهران منتقل شد و سپس به زندان بازگشت.
به گزارش کلمه، این زندانی بند ۳۵۰ اوین که چندی پیش نیز به دلیل بیماری کلیوی و خونریزی در بهداری زندان بستری شده بود، روز گذشته به خاطر تشدید درد کلیه اش به بیمارستان مدرس منتقل شد، اما ماموران درمان وی را نیمه کاره گذاشته و عصر روز چهارشنبه او را به زندان بازگرداندند.
این زندانی سیاسی در دوران حبس خود به دلیل مبتلا شدن به بیماری کلیوی ناشی از آب آشامیدنی ناسالم زندان اوین، بارها دچار خونریزی شده است.
وی چندی قبل هم دچار انسداد مجرای مثانه شده بود، به حدی که تخلیه ادرار وی با عمل سونداژ صورت گرفت و خونریزی مداومی را در پی داشت، اما مسئولان زندان در درمان وی تعلل به خرج می‌دادند.
جواد علیخانی، دانشجوی رشته دامپزشکی دانشگاه چمران اهواز است که از سوی دادگاه انقلاب به سه سال حبس محکوم شده است.
این فعال دانشجویی که در مهر ماه سال ٨۶ بازداشت و پس از ۱۱ ماه حبس در شهر اهواز، با قید وثیقه از زندان آزاد شده بود؛ در دوم خرداد ١٣٨٩ برای بار دوم بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.
علیخانی که ماه های نخست محکومیت خود را در زندان های اهواز سپری کرده بود، پس از انتقال به تهران، هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین روزهای آخر دوران محکومیت خود را می گذراند.
او چندی پیش در پی امتناع از درآوردن لباسش برای تفتیش بدنی و مشاجره لفظی با نماینده وزارت اطلاعات، برای مدتی به سلول انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر