۱۳۹۱ خرداد ۱۸, پنجشنبه

ارجاع پرونده‌ی زندانی محکوم به اعدام به اجرای احکام


خبرگزاری هرانا -گزارش‌ها حاکی از آن است که پرونده‌ی زندانی‌ای که متهم است ۱۷ سال قبل دختر نوجوانی را به قتل رسانده است، به واحد اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شده است.
روزنامه‌ی خراسان در این خصوص نوشت: این مرد به نام حسن متهم است اردی‌بهشت سال ۷۴ با همدستی دو دوستش لیلا را که دختری نوجوان بود در روستایی واقع در شهرستان سنقر به قتل رسانده است. حسن درجریان رسیدگی به این پرونده چندین مرتبه محاکمه شد تا اینکه با طولانی شدن رسیدگی به این ماجرا او توانست از دست ماموران بگریزد. این درحالی بود که یکی از همدستانش‌‌ همان ابتدا خودکشی کرد و نفر دوم نیز مدتی بعد قصاص شد. مدتی بعد از متواری شدن حسن، از آنجا که هیچ ردی از او وجود نداشت پرونده به بایگانی سپرده شد اما خانواده لیلا که خواستار مجازات همه عاملان قتل دخترشان بودند خود برای یافتن او به تکاپو افتادند. تلاش‌های پدر و مادر لیلا برای یافتن مخفیگاه قاتل سال‌ها به طول انجامید تا اینکه سرانجام آذر سال گذشته آن‌ها توانستند با کمک ماموران پلیس شهرستان کاشمر حسن را پس از سال‌ها فرار در این شهر دستگیر کنند. او در این مدت ازدواج کرده بود و به طور مخفیانه در این شهر زندگی می‌کرد.

با دستگیری متهم به قتل، وی که پیش از این به طور غیابی به قصاص محکوم شده بود با حکم دیوانعالی کشور دوباره پای میز محاکمه نشست. این بار قاضی حکم به برگزاری مراسم قسامه داد و به این ترتیب ۵۰ نفر از بستگان نسبی مقتول در دادگاه حاضر شدند و سوگند یاد کردند که حسن قاتل لیلاست. در چنین شرایطی قاضی با اخذ آخرین دفاع از متهم او را به قصاص محکوم کرد.
بر اساس این گزارش از آنجا که این رای قطعی و غیرقابل تجدیدنظر خواهی است پرونده پس از سیر مراحل قانونی به واحد اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر