۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۲, سه‌شنبه

«حمایت از تولید داخلی» با مصوبه واردات 24 میلیارد دلاری کلید خورد

با گذشت یک ماه و ده روز از نام گذاری سال 1391 توسط خامنه ای که آن را سال «حمایت از تولید ملی» نامید، دولت وارداتی به رقم 24 میلیار دلار را به تصویب رسانید. روز دوشنبه 11 اردیبهشت، معاون اول گماشته ولی فقیه، در گفتگو با خبرگزاری حکومتی فارس از تصویب واردات 20 قلم کالا به ارزش 24 میلیارد دلار در سال جاری خبر داد.

لیست 20 قلم کالای تصویب شده، نمایی از یک اقتصاد بیمار و بحرانی با مدیریت عده ای سرمایه دار دلال و چپاولگر است. گندم، گوشت قرمز، مرغ، برنج، روغن، شکر، کالاهای دامی و کشارزی، دانه های روغنی، جو، ذرت، کود، سم و بذر و...از جمله کالاهایی است که بیش از گذشته وارد خواهد شد. بر اساس اطلاعات معاون احمدی نژاد، «کارخانجات روغی نباتی 90 درصد از مواد خام مورد نیاز ، کارخانجات فولاد 50 درصد شمش مورد نیاز، کارخانجات لاستیک نیز عمده مواد اولیه را از طریق واردات تامین می کنند.»

بر اساس داده های آماری کارشناسان اقتصادی رژیم، کمتر از 30 درصد واحدهای تولید در ایران فعال هستند. تصویب این حجم واردات علاوه بر میزان انبوه وارداتی که به روال همیشگی چرخه اقتصاد را می گردانند، بی محتوا بودن شعار ولی فقیه و نامگذاری سال 1391 را نشان می دهد.

دولت احمدی نژاد با تصویب این میزان واردات ضربه بزرگی به باقیمانده تولیدات داخلی می زند. با توجه به این که واردکنندگان اصلی وابستگان، رانت خواران و پایوران رژیم هستند، می توان حدس زد چه سودی هِنگُفتی نصیب باندهای مافیایی شریک در قدرت خواهد شد. ظاهراً این تصمیم برای مقابله با گرانی گرفته شده است. در حالی که این یک فریب است. حل بحران تورم و گرانی با ورود کالا به نابودی تولیدات داخلی منجر خواهد شد. زینت میرهاشمی





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر