۱۳۹۱ خرداد ۱۴, یکشنبه

کشاکش باندها در جنگ اعتبارنامه‌ها




پس از برملا شدن دخالت سپاه در انتخابات مجلس آخوندها و افتضاحاتی که شورای نگهبان در دستچین کردن افراد بالا آورده، در روز تصویب اعتبارنامه ها بار دیگر جنگ بین باندها در گرفت تا بیش از گذشته آنچه در مضحکه ای به نام انتخابات اتفاق افتاده، علنی شود.
دخالت سپاه در انتخابات به وسیله علی مطهری علنی شد و سپس انتشار سخنرانی یکی از فرماندهان سپاه بر آن مهر تایید زد. فخر فروشی جنتی به اینکه "مردم بیش شورای نگهبان رد صلاحیت کردند"، با برملا شدن رای سازی برای تعدادی قاتل و جانی، فعلن نفس او را به شماره انداخته است.
روز چهارشنبه گذشته در جلسه علنی مجلس برای تصویب اعتبار نامه ی از صندوق بیرون کشیده شدگان، مشخص شد که تعدادی از کسانی که به مجلس فرستاده شده اند، بیش از آن بدنام هستند که بشود سوابقشان را نادیده گرفت. هرچند فاطمه آلیا، از دار و دسته هواداران احمدی نژاد به اعتبار نامه غلامرضا کاتب که از گرمسار به مجلس فرستاده شده اعتراض کرد و این موقعیت را شایسته پروین احمدی نژاد، خواهر رییس دولت دانست، اما کاتب نیز با پیشدستی به اعتبار نامه همه کسانیکه از تهران روانه شده اند، اعتراض کرد تا مانعی بزرگ جلو پای حریف ایجاد کرده باشد. همچنین احمد توکلی نیز به اعتبار نامه آخوند حبیب برومند، از بیله سوار و پارس آباد اعتراض کرد و کوچکزاده به اعتبار نامه علی ایرانپور، تا تهرانی علیه شهرستانی جبهه بندی کنند. اعتراض نمایندگان فوق به اعaتبار نامه تهرانیها هم پاسخی بود که آنها دریافت کردند تا 33 تن اعتبار نامه هایشان مشکل دار شود و منتظر بمانند تا در کمیسیونهای مربوطه بررسی شود.
اما نکته جالب موضوع آنجاست که روزنامه "اعتماد" یک روز قبل تیتر زد که "یک متهم به قتل به مجلس راه یافت." این روزنامه در ادامه نوشت: "
حجت الاسلام حبيب برومند سال ۱۳۶۹ در يک دعوای روستايی بر سر آب، به اتفاق سه برادر خود به منزل يک روستايی ديگر هجوم آورده و در درگيری به وجود آمده، جوانی ۱۹ ساله را با ضربات بيل به قتل می‌رساند اما اکنون به عنوان منتخب به مجلس راه يافته است."
هرچند "اعتماد" ننوشته که آخوند برومند حتا از پیگرد این جنایت نیز معاف شده، اما بیان همه ماجرا در مجلس توسط احمد توکلی و هشدار به کمیسیون مربوط کار را به جایی رساند که مصباحی مقدم، سخنگوی شعبه بررسی کننده پس از عذر خواهی از او، نظر کمیسیون را لغو و اعتبار نامه برومند را به شعبه مربوطه ارجاع دهد.
از سوی دیگر، کوچکزاده، از هواداران سرسخت احمدی نژاد، در اعتراض به تصویب اعتبار نامه علی ایرانپور گفت: "
با کمال تاسف امسال هم اقدام خلاف اخلاق و زشتي صورت گرفت که مورد تاييد رياست مجلس هم نبود. پرونده يکي از منتخبان به دليل 3 ماه و 10 روز زنداني بودن و 6 ماه حکم زندان مورد بررسي قرار گرفت اما اعضاي شعبه 13 با وجود اين مشکل، پرونده منتخب مبارکه را تاييد کردند."هرچند علی ایرانپور در اعتراض به کوچکزاده با سر و صدا و برهم زدن جو مجلس گفت: "چند روزاست که نماينده سابق مبارکه در مجلس تردد مي‌کند و با آقاي کوچک زاده و دوستان ديگر رفت و آمد دارد و دليل اعتراض به بنده نيز همين بوده‌است."وی در ادامه از مردم تهران به دلیل انتخاب کوچکزاده به عنوان نماینده برای آنان عذرخواهی کرد.
هر چند اسناد و مدارک منتشر شده قویتر از آن است که شورای نگهبان و باندهای حامی این افراد بتوانند آنرا حاشا کنند، اما کشاکش بین باندهای رژیم که در مجلس خود را نشان می کند، حکایت از این دارد که درگیری در راس نظام بیش از آنی است که بشود بدنه آن را ساکت کرد؛ کشاکشی که انتخاب هیات رییسه دایم را نیز در اعتراض به اعتبارنامه بسیاری از دانه درشتها فعلن به تعویق انداخته است.
اینکه معیار شورای نگهبان برای تایید صلاحیت این افراد چه بوده و کدام مصلحت جنتی و فرماندهان سپاه را وا می دارد تا جنایتکاران و محکومین دادگاه ها را دست چین کنند و به عنوان نماینده به مجلس بفرستند، حرف دیگری است.جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر