۱۳۹۱ خرداد ۱۳, شنبه

احتمال صدور حکم اعدام برای یک نوجوان در مشهد


خبرگزاری هرانا - سیدخلیل سجادپور، نوجوان ۱۷ ساله‌ای که در جریان نزاع دسته جمعی جوانی را در مشهد کشته بود، صبح پنجشنبه گذشته و در بازسازی صحنه جنایت به خراسان گفت: کابوس اعدام تنم را می‌لرزاند.
به گزارش خراسان، شانزدهم اردیبهشت گذشته نزاعی به دلیل اختلافات قبلی بین حدود ۱۵ جوان و نوجوان در زمین‌های کشاورزی انتهای طبرسی شمالی رخ داد که عوامل نزاع با چاقو و کارد به جان یکدیگر افتادند. لحظاتی بعد ۴ نفر در این نزاع مجروح شدند که یکی از مجروحان در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد جان سپرد.
به دنبال این موضوع به دستور قاضی شاکر ماموران ۶ نفر از عوامل این نزاع را دستگیر کردند. در میان دستگیرشدگان نوجوان ۱۷ ساله‌ای به نام سیدخلیل سجادپور بود که به صراحت ارتکاب جنایت را پذیرفت.
متهم ۱۷ ساله این پرونده در گفت‌و‌گو با خراسان و در پاسخ به این سوال که اکنون چه احساسی داری گفت: مثل... پشیمانم! من تا کلاس دوم راهنمایی تحصیل کرده‌ام و چند سال قبل به خاطر اینکه دیگر ذهنم نمی‌کشید ترک تحصیل کردم. روزهای اول در زندان هر شب کابوس می‌دیدم. کابوس‌های اعدام که تنم را به لرزه درمی آورد، چون می‌دانستم اعدام می‌شوم.
جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی است که کماکان به صدور حکم اعدام برای نوجوانان بزهکار می‌پردازد، سازمان عفو بین الملل در گزارش سالانه (۲۰۱۱) خود می‌گوید ایران در سال گذشته اقدام به اعدام حداقل سه نوجوان کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر