۱۳۹۱ تیر ۲۱, چهارشنبه

اقدام قوه قضاییه علیه نمایندگان مجلس آخوندی




کشاکش و درگیری بر سر اختلاس دانه درشتهای رژیم از دولت به سوی دیگر نهادهای حکومتی گسترش پیدا کرده است. اگر تا همین چندی قبل اعضا دولت احمدی نژاد سوژه اختلاس و دزدیها بودند، اکنون مشخص می شود که خانواده لاریجانی ها نیز دست کمی از بقیه نداشته و از زمین خوارهای قهار هستند.
ورود قوه قضائیه به این کشاکشهای سیاسی باعث شده تا در روزهای گذشته، از یک سو، علی مطهری نماینده مجلس آخوندها مورد پیگرد قضایی قرار گیرد و از سوی دیگر سایت "الف" مربوط به احمد توکلی به دستور دادستان تهران فیلتر شود.
اما عکس العمل این دو نفر در مورد ورود قوه قضائیه به حوزه آنها و اقدام به بستن دهانشان، خود جالب توجه است.
پس از نطق علی مطهری در 31 اردیبهشت که در آن احمدی نژاد و اعضا دولت او به علت برخوردشان با موازین پوشش و حجاب اسلامی مورد انتقاد قرار گرفتند. روز یکشنبه 18 تیر، عباس دولت آبادی، دادستان عمومی تهران اعلام کرد: "به دلیل بخشی از اظهارات علی مطهری در صحن علنی مجلس، علیه او اعلام جرم شده است."
علی مطهری در واکنش یه این گفته دولت آبادی گفت: "
دادستان حق ورود به نطق نمایندگان را ندارد. طبق اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی نماینده در اظهار نظر درباره همه مسائل کشور آزاد است و نباید چماقی به نام دادستان بالای سر او باشد."مطهری همچنین گفت: "ظاهرا آقای دادستان از فرط بیکاری و یا تحت فشار دولت این حرف را زده است و بهتر است ایشان به جای این جور کارها، تکلیف پرونده افرادی مانند مرتضوی، رحیمی و جواد لاریجانی را مشخص کند و به رفتارهایی که با زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنها می‌شود، پایان دهد."دادستانی تهران که از واکنش مطهری برآشفته است، روز بعد با انتشار بیانیه ای پاسخ تندی به او داد  و نوشت: "اين که آقای مطهری اقدام دادستانی در عمل به قانون را موجب وهن نظام دانسته مايه تاسف است زيرا آنچه موجب وهن نظام است اظهارات اخير نامبرده و قائل بودن به مصونيت ويژه برای خود است. مفاد اصل ۸۶ قانون اساسی هيچ‌گاه شامل عناوين مجرمانه نمی‌شود و دادستان در صورت اظهارات و اقدامات مجرمانه نمايندگان، حق ورود دارد؛ کما اينکه تاکنون نيز در موارد مشابه اقدام صورت گرفته است."
دادستان تهران پای خود را از لغو مصونیت پارلمانی نمایندگان فراتر گذاشته و در بیانه خود نوشته است "
نحوه اظهارات و ادبيات آقای مطهری در مورد نهاد دادستانی تحت عنوان اين که «نماينده در اظهار نظر درباره همه مسايل کشور آزاد است و نبايد چماقی به نام دادستان بالای سر او باشد» خود از مصاديق عناوين مجرمانه است."با این حساب ورود صادق لاریجانی با دست دادستان تهران به موضوع کشاکش های سیاسی، دفاع از قانون و یا حمایت از احمدی نژاد نیست. مشکل اینجاست که پرونده زمین خواری و دزدیهای خانواده لاریجانی این روزها دست بدست می چرخد و اینگونه صادق لاریجانی حتا مصونیت پارلمانی نمایندگان را نیز لغو میکند، تا بتواند جلو افشا شدن بیشتر پروندهای خانواده خود را بگیرد. هرچند توکلی و مطهری نیز وابستگی خانوادگی به او دارند.
فیلتر کردن سایت احمد توکلی به دستور مستقیم دادستان تهران نیز از همین جنس درگیری است. احمد توکلی در مورد برخورد دادستان تهران نسبت به سایت اش می گوید: "
شان آقای دولت آبادی را اجل می دانم که بخواهم وی را با دادستان سابق تهران مقایسه کنم ولی باید بگویم که فعل ایشان همانند فعل دادستان قبلی است."فیلتر کردن سایت الف برای جلو گیری از انتشار پروندهای اختلاسی است که از این طریق افشا می شد. هرچند دادستانی تهران برای این عمل خود هزار و یک دلیل و بهانه بتراشد کسی آنرا باور نخواهد کرد.درگیری بین باندهای رژیم این روزها ظریفتر شده و در داخل خود مشغول خط و خط کشی هایی است تا بتواند برای ریاست جمهوری آینده به نتیجه برسد. بدیهی است در این میانه از همان ابتدا کسانی بیشتر زیر ضرب می روند که مطرح تر باشند. هرچند پرونده ها بوی اختلاس و زمین خواری بدهد.جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر