۱۳۹۱ تیر ۲۴, شنبه

دست وزارت اطلاعات از سر ایرانیان خارج از کشور کوتاه




تنش بین کانادا و رژیم جمهوری اسلامی با واکنش تند وزارت خارجه کاناداد به مصاحبه یکی از دیپلماتهای رژیم، بیش از گذشته شد.
حمید محمدی، رایزن فرهنگی رژیم در کانادا در مصاحبه ای با سایت "ایرانیان خارج از کشور" گفت: "
جمعیت بزرگ مهاجرین ایرانی صرفا در صورت برنامه‌ریزی جامع می‌تواند به عنوان یک مزیت در خدمت منافع ایران عزیز باشد."
در واکنش به این گفته، 
جان بیرد، سخنگوی وزیر امور خارجه کانادا با انتشار بیانیه ای گفت: "سفارت ایران نباید در تصمیم‌گیری‌های مهاجران ایرانی در کانادا دخالت کند."
وزارت خارجه کانادا که به اهداف رژیم جمهوری اسلامی که پشت این اظهار نظرها پنهان است، واقف بوده و می داند که مقامات امنیتی رژیم با حیله های متفاوت سعی دارند تا ایرانیانی که در کشورهای دیگر زندگی می کنند را به نفع مقاصد خود وادار بکار کنند. به همین دلیل در بیانیه خود می افزاید: "
کانادایی‌های ایرانی‌تبار رژیم سرکوبگر ایران را نپذیرفته و انتخاب کرده‌اند به کانادا بیایند و زندگی بهتری بسازند."هرچند کامبیز شیخ حسنی، کاردار سفارت رژیم در کانادا به خبرگزاری حکومتی فارس می گوید: "ما اظهارات بی پایه و اساس برخی رسانه ها که گفته اند سفارت ایران، ایرانیان مقیم کانادا را برای خدمت به ایران به کار می گیرد، به شدت رد می کنیم."
اما از قبل مشخص است که سایت "ایرانیان خارج کشور" که در ایران اداره می شود، مربوط به "شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور" است که زیر نظر نهاد ریاست جمهوری رژیم قرار دارد. این شورا که ریاست آن تا چندی قبل با "مشایی" دست راست احمدی نژاد بود، در رژیم آخوندی، ردیف بودجه دارد و از کیسه آن ارتزاق می کند. اعضا این شورا با دعوت احمدی نژاد، به تهران سفر کردند و در حضور او، بی شرمانه بر پادویی و خوش خدمتی خود به رژیم جمهوری اسلامی صحه گذاشتند.
مدتهاست که رژیم جمهوری اسلامی سعی می کند تا به شیوه های مختلف ایرانیان خارج از کشور را به خدمت بگیرد. گاه با تهدید امنیتی و به گروگان گرفتن اعضا خانواده آنان، که کارکنان بی بی سی و رادیو فردا، نمونه هایی از این عمل است؛ گاهی با برپایی گفتمان های دهن پرکن با به خدمت گرفتن روزنامه نویسان و افراد سرشناس قابل خرید، یا پهن کردن چتر " گفتمان ضد جنگ" و کشاندن بسیاری به زیر آن و همچنین تطمیع مالی و ... آنان را وادار به همکاری کند.
بی دلیل نیست که 
مارتین رادنر، مدیر "مرکز مطالعات اطلاعاتی و امنیتی" دانشگاه کارلتون کانادا می گوید: "می‌توانم تصور کنم که سفارت ایران (در کانادا) با افرادی که لزوما قصد کمک به این سفارتخانه را ندارند تماس می‌گیرد و سخنانی از این دست که «شما بستگانی در ایران دارید که در صورت عدم همکاریتان با ما، آن‌ها در خطر خواهند بود» به آن‌ ها می‌گوید."تنش بالا گرفته بین دولت کانادا و رژیم ولایت فقیه بخشی از دخالت سازمانهای اطلاعاتی – امنیتی رژیم در پوش سفارت و دیپلماتیک، در امورات ایرانیان خارج از کشور است. باید با قطع این روابط و افشا عناصر وابسته به رژیم و تلاش برای بستن سفارتخانه های آن، دست وزارت اطلاعات را از سر ایرانیان خارج از کشور قطع کرد.جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر