۱۳۹۱ تیر ۲۵, یکشنبه

مُرغها در دام سانسور


در حالی که گستردگی ققر چهره خشن و بی رحم خود را به نمایش می گذارد و دل هر عدالتخواهی را به درد می آورد، برخورد پایوران رژیم به زشتی فقر، خشم و نفرت مردم را نسبت به پای دارندگان ظلم افزون می کند و بارگاه ولایت فقیه به عنوان سمبل بی عدالتی در پیکان خشم مردم قرار می گیرد.
در حالی که گوشت تبدیل به کالایی لوکس شده و از سفره مردم حذف شده است، قرار است تصویر آن هم از چشمهای مردم حذف شود. یکی از شیوه های مبارزه با کمبود گوشت که از طرف سرکرده نیروی انتظامی رژیم مطرح شده است، حذف تصاویر مرغ از صفحه تلویزیون است. شاید به این شکل مردم مرغ را فراموش کنند و دیگر به نبود مرغ یا گرانی آن اعتراض نکنند. این نوع مبارزه یا راه حل برای برخورد با بالا رفتن قیمتها فقط در عَطاری آخوندهای ولایت فقیه پیدا می شود.
اسماعیل احمدی مقدم روز شنبه 24 تیر ناخوشنودی خود را از پخش تصاویر مرغ از تلویزیون اعلام کرد. فرمانده نیروی انتظامی که به ظاهر از نبود گوشت مرغ بر سفره های مردم ناراحت شده راه حلی برای خفیف کردن اشتهای مردم به مرغ پیدا کرده است. وی گفته است:«در فیلمها خوردن مرغ را نشان می دهند در صورتی که فردی شاید نتواند آن را بخرد». وی که از خشم گرسنگی مردم هراس دارد می گوید:«برخی افراد با دیدن این فاصله طبقاتی می گویند که خودمان چاقو به دست می گیریم و حقمان را از این پولدارها خواهیم گرفت.»
روضه خوان نماز جمعه در تهران روز آدینه 23 تیر، فقر را از همه طوفانها خوفناکتر دانست و منکر هر گونه فقری در ایران شد. وی در سخن پراکنی اش گفت:«فقر در کشور واقعیت ندارد». این در حالی است که موضع گیری پایوران رژیم نشان دهنده این است که آنها فقر را یک تهدید جدی برای نظام می بینند و از خشم همگانی در برابر افزایش قیمتها و بی عدالتی هراسان هستند.زینت میرهاشمی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر