۱۳۹۱ مرداد ۸, یکشنبه

اقرار مشاور خامنه ای به دخالت در عراق و سوریه






علی اکبر ولایتی مشاور خامنه ای، آدینه 6 مرداد، در سخن پراکنی خود بر حمایت از بشار اسد تاکید کرد. وی در رابطه با قیام مردمی سوریه علیه دیکتاتور بشار اسد گفت:«هدف سوریه نیست، هدف جمهوری اسلامی است و بعد از سوریه سراغ عراق می روند.» وی قیام مردم سوریه را عملی از طرف آمریکا و اروپا برای شکستن «حامیان جمهوری اسلامی» اعلام کرد.
ولایتی در دی ماه سال گذشته تظاهرات مردمی ضد بشار اسد در سوریه را «توطئه ای بین المللی» دانست و گفت:«سوریه خط قرمز ماست و ما به کسی از طرفهای منطقه ای و بین المللی اجازه نمی دهیم که با هدف براندازی نظام آن، در آن دخالت کنند.»
حرفهای مشاور ولی فقیه تاکیدی بر دخالتهای رزیم در عراق و سوریه است. دخالتهای رژیم در عراق همراه با سیاستهای مداخله گرانه آمریکا، تا کنون مانع شکل گیری یک حکومت دموکراتیک در عراق شده است.
کیهان شزیعتمداری روز شنبه 8 مرداد اخبار مقاومت مردم در برابر بشار اسد را به نفع ولایت فقیه منعکس کرده است. گزارش نویس روزی نامه کیهان از قول منبعی ناشناس، از پیروزی نیروهای اسد علیه مردم در شهر حلب خبر می دهد و مدعی می شود که «پس از سرکوب تروریستهای این شهر، سوریه از بحران کنونی خارج خواهد شد.» وی که قیامهای مردمی را پروژه ای توطئه گرانه از طرف کشورهای دیگر دانسته، این خیزشها را شکست خورده اعلام کرد.
علیرغم همه کمکهای مادی، تسلیحاتی و حضور پاسداران و نیروی قدس، مردم سوریه با پرداخت هزینه های کلان به مبارزه شان ادامه می دهند. در شرایط کنونی در حالی که رژیم بشار اسد در وضعیت بسیار ناپایدار و در سراشیب سقوط است، طبیعی است که سرمایه گذاریهای رژیم ولایت فقیه بر باد خواهد رفت.زینت میرهاشمی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر