۱۳۹۱ تیر ۲۱, چهارشنبه

احتمال انتقال کبری بنا‌زاده امیرخیزی با وجود شرایط وخیم جسمی


خبرگزاری هرانا - با وجودی که خانم کبری بنازاده امیرخیزی از بیماریهای عدیده جسمی رنج می‌برد، مسئولین زندان گفته‌اند وی بزودی به زندان ورامین منتقل می‌شود.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کبری بنازاده امیرخیزی زندانی سیاسی بند زنان زندان اوین که حدود ۶۰ سال سن دارد و از ناراحتیهای جسمی بسیاری رنج می‌برد بتازگی از سوی مسئولین زندان اوین مطلع گردیده که باید به زندان ورامین منتقل گردد.
کبری بنازاده امیرخیزی در دی ماه سال ۱۳۸۷ زمانی که قصد داشت برای دیدار برادرشان بصورت قانونی به عراق سفر کنند، در فرودگاه بین المللی تهران بازداشت می‌شود.
وی که در دادگاه انقلاب به ۵ سال زندان محکوم شده اکنون در شرایط بد جسمی بسر می‌برد و با وجودی که دوبار از ناحیه چشم تحت عمل جراحی قرار گرفته است، از بینایی کافی برخوردار نیست.
پیش‌تر برادر ایشان در گفتگو با رسانه‌های برون مرزی ابراز داشت، ماموران وزارت اطلاعات در بند ۲۰۹ با ضربه کابل بر صورت وی موجب خونریزی شبکیه چشم ایشان شدند.
کبری بنازاده امیرخیزی از ناحیه زانو، کمر و چشم ابراز ناراحتی می‌کند و مسئولین زندان از اقدامات درمانی شایسته تا کنون سرباز زده‌اند.
گفتنی‌ است، باوجودی که حدود ۴۲ ماه از دوران محکومیت کبری بنازاده امیرخیزی می‌گذرد و ایشان از کهولت سن و دردهای مزمن رنج می‌برد، تاکنون مسئولین از اعطاء مرخصی استعلاجی به وی امتناع کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر