۱۳۹۱ تیر ۲۷, سه‌شنبه

ولی فقیه در نوک پیکان بحران اجتماعی






هنگامی که مرغ به دلیل گران شدن ضد نظام شمرده شد و مورد غضب سرکرده نیروی انتظامی قرار گرفته، پخش تصویرش از تلویزیون مورد انتقاد قرار گرفت. اما وزیر اطلاعات بحران گرانی را «گزارشها و مستد سازیهای دروغین» دانست که  «شکست خوردگان فتنه» با استفاده از آن در پی ایجاد «بحران اجتماعی» هستند.
در حالی که مصلحی وزیر اطلاعات رژیم، تلاش می کند گرانی را توطئه دشمن نشان دهد، مدیر عامل فروشگاههای شهروند روز دوشنبه 26 تیر گفت:«به دستور مراجع ذیصلاح قیمت گوشت قرمز 30 درصد افزایش یافته است.»
بحران اقتصادی و بالارفتن نرخ تورم همراه با افزایش قیمتها تبدیل به یک موضوع مورد جدال بین باندهای حکومتی شده است. هدف اصلی همه باندهای حکومتی استفاده از رانت قدرت و مشارکت در حاکمیت است. هر کدام از این باندها تلاش می کنند خود را ناجی شرایط بحرانی جلوه دهند. در حالی که همه آنها در کشتی زهوار درفته ای نشسته اند و نقطه وحدتشان حفظ نظام است.
صحبتهای وزیر اطلاعات تاکیدی بر بحران اجتماعی است. هراس پایوران رژیم از تسخیر خیابانها توسط مردمی است که منابع مالی رژیم را مورد هدف قرار دهند و حقشان را طلب کنند. با توجه به این که شعار علیه ولی فقیه در راس شعارهای مردم در قیامهای خیابانی یوده، مصلحی پیشاپیش اعلام می کند که ولی فقیه در گرانیهای اخیر نقشی ندارد.
وی می گوید:«آنها می خواهند با اعتبار زدایی و زیر سوال بردن کارنامه رهبر برخی کم کاری و ندانم کاریها را متوجه رهبر بدانند و انتساب همه مشکلات از قبیل گرانی و معضلات جزیی به رهبر انقلاب از جمله نفشه های دشمنان محسوب می شود.»
 صحبتهای مصلحی تاکیدی بر واقعی بودن تنفر مردمی از ولی فقیه و جایگاه وی در نظام استبدادی است.زینت میرهاشمی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر