۱۳۹۱ مرداد ۱۰, سه‌شنبه

نشانه های بده بستان در پرونده زمین خواری جواد لاریجانی




پیرامون پرونده زمین خواری آقای جواد لاریجانی، رییس ستاد حُقوق بشر قُوه قضاییه، جُنب و جوش تازه ای به چشم می خورد. این امر را از فرستاده شدن رییس کُل دادگُستری استان تهران برای اطلاع رسانی در باره موضوع محرمانه مزبور می توان برگرفت.
آقای علیرضا آوایی با اشاره به اصرار آیت الله صادق لاریجانی به پیگیری مساله، از تشکیل پرونده برای آقای جواد لاریجانی به اتهامی که ذکر نکرد، خبر داده و تاکید کرده است: "پرونده مراحل قانونی خود را طی کرده، ارجاع شده و دارد کارهایش انجام می‌شود."
توضیحات بیشتر این مقام ارشد قضایی، هدفی که تحرُک جدید گرد رُسوایی آقای جواد لاریجانی پی گرفته و چیزی نه بیشتر و نه کمتر از ماستمالی آن و خاک پاشیدن به چشم جامعه نیست را آشکار می کند.
آقای آوایی که به نظر می رسد، داستان گُسسته و نه چندان سر و ته داری در اختیارش گذاشته شده، به گونه شگفت آوری در بیان کلیدی ترین ادعاهای خود دُچار لُکنت زبان و ابهام گویی می گردد. برای مثال او زمان دقیق ورود دادگُستری اُستان تهران به پرونده را به یاد ندارد و به گُفتن "چند ماه پیش" اکتفا می کند.
بیلانی که وی از اقدامات خود در این باره ارایه می کند نیز به همین اندازه مُبهم و خلع الساعه به گوش می رسد. او می گوید، "یکی دو روز" بعد از دستور آیت الله لاریجانی با رییس دادگاه "جواد آباد" (منطقه ای که آقای جواد لاریجانی به چپاول زمینهای آن مُتهم است) گُفت و گو کرده و نیز "پنج یا شش بار" هم با وی "تماس" داشته است.
توضیحات آقای آوایی وقتی جالب تر می شود که قصد می کند، نتیجه مُشخص اقداماتی که در باره آنها سُخن سرایی می کند را توضیح دهد. وی ابتدا مُژده می دهد که رییس دادگاه "جواد آباد"، "امروز بنا بود بیاید تا گُزارشی از اقداماتی که تاکنون در مورد این پرونده انجام شده، خدمت رییس قُوه قضاییه ارایه داده شود" و سپس بی درنگ عُذر می خواهد: "به علت بیماری آیت‌الله آمُلی لاریجانی این جلسه کنسل شد و احتمالا به هفته آینده موکول می‌شود."
کمی بعدتر او دلیل تازه ای برای اعلام نشدن اقدامات ادعایی تحویل می دهد و این بار فیلسوف منشانه شنوندگانش را آرام می کند: "این پرونده نیاز به کارشناسی و زمان دارد و همان‌ طور که می‌دانید، من علاقمندم که در یک فضای کاملا حرفه‌ای و نه جنجالی مانند بقیه پرونده‌ها به آن رسیدگی شود."
تنها نتیجه ای که این سُخنان به دست می دهد، تلاش سازمان یافته برای جارو کردن رُسوایی آقای جواد لاریجانی زیر فرش با کمترین هزینه برای این پایور ارشد جمهوری اسلامی و همینطور "خیمه"ای که "نظام" بر سر او افراشته، است. بدیهی است این اقدام بدون دستیابی به توافُق و بده و بستان با طرفهای ذی نفع در این ماجرا نمی توانسته صورت بگیرد؛ رُسوایی دیگری که کوس آن کمی بعد تر به صدا درخواهد آمد.منصور امان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر