۱۳۹۱ تیر ۲۶, دوشنبه

دعوت صالحی از " معارضین سوری" با کدام هدف؟






در حالی که جمهوری اسلامی همواره باکمکهای مالی، تسلیحاتی و لجستیکی خود به حکومت جنایتکار و سرکوبگر بشار اسد یاری رسانده، صالحی آمادگی دعوت از "معارضین سوری" برای گفتگو در ایران را اعلام می کند. این در حالیست که جمهوری اسلامی با دُم خود برای طرح 6 ماده ای کوفی عنان که بشار اسد را در منصب خود باقی می گذارد، گِردو شکسته بود. اما با کشتار جنایتکارانه اسد در تریمسه، این طرح نیز شکست خورد. 
وزیر خارجه رژیم می گوید،"کوفی عنان پیشنهادهای خوبی داده که از جمله آنها پیشنهاد شش ماده‌ای و پیشنهاد بعدی است که در راستای تقویت آن انجام گرفته است". این "پیشنهاد خوب" را نیروهای انقلابی درون سوریه گذاشتن مهر تائید بر باقی ماندن اسد در مسند قدرت توصیف می کنند و متذکر می شوند که رژیم اسد "از آتش بس برای ادامه سرکوب و حملات با سلاحهای سنگین تر استفاده می کند".
این امر را یورش وحشیانه نیروهای اسد به تریمسه که منجر به ویرانی خانه های مردم و کشتار 200 نفر شد، ثابت کرد. هیات ناظران سازمان ملل متحد بعد از اولین بازدید خود از روستای تریمسه بکارگیری تسلیحات سنگین از جمله آتش توپخانه و خمپاره علیه مردم را تائید کرد. کوفی عنان در این باره گفت که این اقدام را با "شدیدترین الفاظ ممکن" محکوم می کند. اما اسد انقلابیون مخالف با حاکمیت خود را تروریست خواند و می گوید که "تروریست" ها را هدف قرار داده است.
در حالی که اپوزیسیون خارج کشور تنها راه را موافقت با آتش بس اعلام کرده بود، مبارزان داخل موافقت با آن را همزمان با سازماندهی بیشتر جنبش می پذیرفتند. خلاصه کلام این که بشار اسد نمی تواند پاسخگوی کشتار مردم سوریه نباشد و همزمان همچنان به حکومت خود ادامه دهد.
از آنجا که جمهوری اسلامی سرنوشت خود را به رژیم سوریه گِرِه زده است نمی تواند حرف تازه ای با مخالفان حکومت بشار اسد داشته باشد، مگر وقت کشی و تلاش برای حفظ قدرت دیکتاتور سوریه.
لیلا جدیدی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر