۱۳۹۱ تیر ۲۳, جمعه

دروغهای ولی فقیه





روز چهارشنبه 21 تیر علی خامنه ای در واکنش به تشدید تحریمها گقت: «غربیها این روزها در باره تحریم ایران جنجال آفرینی می کنند اما نمی فهمند که خودشان ملت ایران را به واسطه ی تحرمیهای 30 سال اخیر در مقابل هر تحریمی واکسینه کرده اند.»
ولی فقیه رژیم که در گرداب بحرانهای گوناگون دست و پا می زند به دروغ از «تحریمهای 30 سال» گذشته دَم می زند. خامنه ای اما نمی گوید که در 30 سال کدام قطره نفت ایران و در کدام کشور خریده نشده است. ولی فقیه این دروغ را می گوید تا از تاثیر تحریم نفتی جمهوری اسلامی از جانب اتحادیه اروپا بِکاهد. هنوز یک ماه از عدم خرید نفت از جانب کشورهای اتحادیه اروپا نگذشته که این تحریمها بیش از همه در درون قدرتمداران سر و صدا به پا کرده است. خامنه ای البته یک دروغ دیگر هم می گوید. او مدعی می شود که «امروز نسبت به 30 سال قبل، 100 برابر قوی تر هستیم». باید از خامنه ای پرسید که اگر در برابر تحریمها «واکسینه» شده و 100 برابر قوی تر از 30 سال قبل هستی، چرا برای چاره جویی در مورد تحریمها جلسات گوناگون تشکیل می دهید؟ چرا در رسانه های حکومتی به طور مُمتد از جنگ اقتصادی صحبت می شود؟ چرا عبدالله نوری که سالها در هرم قدرت در مسند مقامهای گوناگون بوده خواستار برگزاری رفراندوم در مورد پروژه اتمی می شود؟ چرا علی لاریجانی تملق عربستان سعودی را می گوید و اظهار می دارد که روابط با عربستان برای رژیم سرنوشت ساز است؟
خامنه ای به این سوالها جواب نمی دهد. اما مردم کوچه و بازار دریافته اند که مشگل خامنه ای نه ایستادگی در برابر قدرتهای بزرگ که ایستادگی در مقابل خواست مردم است. خامنه ای به این دروغها برای روحیه دادن به نیروهای سرکوبگرش نیاز دارد و برای همین در دروغگویی غُلو می کند.
 زینت میرهاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر