۱۳۹۱ تیر ۲۱, چهارشنبه

اخراج بیست کارگر به دلیل اعتراض به حقوق معوقه


خبرگزاری هرانا - به دلیل تعویق چهار ماهه حقوق و همچنین عدم پرداخت عیدی و پاداش، کارگران پرلیت آسیا در روز ۲۱ خردادماه در مقابل درب ورودی کارخانه تجمع کرده بودند. در پی این اعتراض صنفی پنج کارگر در‌‌ همان روز اخراج و متعاقبا ۱۵ کارگر دیگر ظرف یک ماه گذشته به تدریج اخراج شدند.
مهدی زمانی، دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه با اعلام این خبر به ایلنا گفت: به گفته این فعال کارگری هم اکنون امنیت شغلی سایر کارگران معترض این واحد تولیدی که غالبا قراردادی و فاقد امنیت شغلی هستند در خطر است.
زمانی با بیان اینکه مدیران این کارخانه همچنین در پرداخت سایر مطالبات از جمله اضافه کاری کارگران نیز کوتاهی کرده‌اند، با اشاره به افزایش مشکلات قطعه‌سازان خودرو در کشور اظهار داشت: اکثر تولید کنندگان قطعات خودرو همانند کارخانه سوپاپ سازی (یدکی موتور ایران)، صنایع ریخته‌گری ایران و… طلب قابل توجهی از شرکتهای بزرگ خودرو ساز کشور دارند.
زمانی با اظهار اینکه تلاش فعالان کارگری از جمله خانه کارگر برای پی گیری مشکلات کارگران این کارخانه بی‌نتیجه مانده است افزود: علی‌رغم اینکه خودروسازان بزرگ کشور قبل از تحویل خودرو مبادرت به دریافت میلیون‌ها تومان وجه از خریداران می‌کنند، در پرداخت بموقع مطالبات تولید کنندگان خودرو به تعهدات مالی خود عمل نمی‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر