۱۳۹۱ مرداد ۴, چهارشنبه

خامنه ای مسبب گرانی سرسام آور و کمبود مواد غذایی است




صدای پای گرانی اکنون به گوش حکومتی ها هم رسیده است. کمبود مواد غذایی از یک طرف و گرانی سرسام آور که با درآمد اکثریت مردم هیچ نسبتی ندارد از طرف دیگر، آنچنان فضا را برای اقشار مزدبگیر تنگ کرده است که امکان تهیه معاش روزانه نیز برای آنان امکان پذیر نیست.
اگر در این روزها مرغ از سفره اکثریت مردم پرواز کرده و دست کمتر کسی به آن می رسد، اما در ماهها گذشته، کمبود و گرانی شیر و مواد لبنی باعث غیر قابل دسترس بودنش شد. گوشت قرمز از چنان رشد قیمتی برخوردار است که با درآمد اکثریت مردم هیچ نسبتی ندارد. اجاره مسکن آنچنان رشد کرده که، تهیه یک سرپناه محقر برای بسیاری امکان پذیر نیست. و به این سیاهه می شود میوه، نان و اقلام بسیاری را افزود. اما این موج عظیم گرانی از کجا نشات می گیرد؟
علی لاریجانی، رییس مجلس آخوندها "
منشاء اصلی گرانی‌های اخير، اجرای نادرست قانون هدفمندی يارانه‌ها، اتخاذ تدابير نادرست و همکاری نکردن بانک‌ها با صنايع" می داند.اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام "وضعیت فعلی را نتیجه برخی سوءمدیریت‌ها عنوان می کند".در پاسخ به همه این نگرانی ها، احمدی نژاد گماشته برکشیده رهبر در منسب ریاست جمهوری ادعا می کند که علت گرانی را نمی تواند توضیح دهد و می گوید: "اگر اكنون اين مسائل را توضيح بدهم دو گروه از اين موضوع خوشحال می‌‌شوند؛ اول دشمنان و دوم برخی از سو‌استفاده‌گران".اما واقعیت براین است که باعث و بانی وضعیت تاسف بار کنونی کسی جز علی خامنه ای رهبر و ولی فقیه رژیم نیست. هم او که با پشتیبانی از طرح هدفمندی یارانه یعنی قطع سوبسید کالاهای اساسی باعث شد تا تولید داخلی نابود شود و با افزودن به قیمت انرژی و بسیاری از کالاهای دیگر، گرانی کنونی را باعث شد، همچنین سیاست ماجراجویانه او در عرصه بین المللی و بحران آفرینی اش، باعث شده است تا دسترسی مردم به بسیاری از کالاهای اساسی ناممکن گردد.درحالیکه که قیمت بسیاری از کالاهای اساسی در یک سال گذشته بیش از صد در صد گران شده، حقوق و دستمزد، حقوق بگیران با افزایش 15 درصدی کفاف حداقلها یک خانواده را نیز نمی دهد، چه برسد به پرکردن تفاوت قیمت ها و مقابله با گرانی، به همین دلیل اعتراض مردم نیشابور به کمبود مرغ، نُک کوه یخی است که تازه معلوم شده است. مشکل مسکن، نان، گوشت، میوه و .... از پس بقیه از راه خواهد رسید و این پایوران رژیم و در راس آنها علی خامنه ای است که باید پاسخگوی مردمی که از گرانی به جان آمده اند، باشند.جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر