۱۳۹۱ مرداد ۸, یکشنبه

کالاهای فروشگاهای زندان رجایی شهر جیره بندی شد


بتازگی فروشگاههای زندان رجایی شهر کرج اجناس فروشگاه را بصورت جیره بندی به زندانیان میفروشند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فروشگاههای زندان رجایی شهر کرج که پیش از این مایحتاج زندانیان را با قیمتی بیشتر از فروشگاههای خارج از زندان به زندانیان میفروختند، بتازگی اقدام به فروش جیره بندی شده مواد غذایی به زندانیان میکنند.
در طرح جدیدی که گویا بدلیل کمبود جنس در فروشگاههای زندان رجایی شهر اجرا شده، زندانیان حق خرید کالا از مقدار مشخصی بیشتر را ندارند. بطور مثال پس از دو ماه که فروشگاه زندان برنج هندی جهت خرید زندانیان تدارک دید، به هر اتاق بیشتر از دو کیلو برنج فروخته نشد.
در مورد دیگر فروشگاه زندان پس از مدتی طولانی اقدام به تدارک آبلیمو جهت خرید زندانیان نموده بود که به هر اتاق نصف شیشه آبلیمو فروخته شد.
این در حالی است که فروشگاههای داخل زندان مواد پروتئینی را که همیشه گران‌تر از فروشگاههای خارج زندان بدست زندانیان میرساندند دیگر تدارک نمی‌بینند.
گفتنی است، وضعیت غذاهای زندان رجایی شهر روز بروز در حال بدتر شدن است. چند سالی می‌شود که گوشت (از هر نوع آن) از وعده های غذایی زندانیان خارج گردیده و کیفیت همین غذای موجود نیز روز بروز بدتر میشود و زندانیان چاره ای بجز ابتیاع مایحتاج غذایی خود از فروشگاههای زندان ندارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر