۱۳۹۱ مرداد ۳, سه‌شنبه

تولید سیمان خزر با اعتصاب رانندگان متوقف شد


خبرگزاری هرانا - دلیل توقف تولید سیمان در کارخانه خزر، اعتصاب رانندگان این واحد تولیدی اعلام شد.
به گزارش ایسنا، کارخانه سیمان سازی خزر واقع در شهر رودبار یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های سیمان سازی کشور است که بخش عمدهٔ تولیدی خود را به استان‌ها همجوار و خارج از کشور صادر می‌کند. اما از حدود ۱۰ روز پیش این کارخانه که زیر نظر فرمانداری استان گیلان فعالیت می‌کند، تولید خود را متوقف کرده است.
بر اساس این گزارش، روز دوشنبه اعتصاب رانندگان و در نتیجه جابه‌جا نشدن سیمان تولیدی این کارخانه دلیل توقف تولید آن بوده است.
رانندگان به نرخ اعلام شده از سوی فرمانداری معترض هستند و دست از کار کشیده‌اند. کارخانه‌ نیز که فاقد امکان نگهداری و انبار کردن سیمان برای بیش از چند روز است، به ناچار تولید خود را متوقف کرده است.
با وقوع این اعتصاب، هزینه‌ استارت دوباره به کارخانه تحمیل می‌شود که شامل هزینه‌های بسیار بالایی از جمله تخلیه و جای گذاری دوباره آجرهای نسوز در کوره می‌شود و حدود ۱۰ تا ۱۵ روز به طول می‌انجامد.
همچنین گفته می‌شود که کارخانه برای پرداخت حقوق کارگران نیز با مشکل مواجه است.
با این حال مدیرعامل کارخانه در پی انتشار خبر توقف تولید آن وعده داده که تولید از فردا دوباره از سر گرفته شود.
حمید اقبالیان - مدیرعامل کارخانه سیمان خزر گفت که شنبه شب رانندگان جدید‌ترین نرخ اعلام شده از سوی فرمانداری را پذیرفتند و قرار است محصولات کارخانه سیمان سازی خزر را با ۱۵ درصد افزایش نرخ جابه‌جا کنند.
وی ادامه داد: توقف تولید سیمان به دلیل محدودیت در نگهداری و انبار سیمان بیش از دو روز بود و توقف کامل تولیدات کارخانه از جمله کلینکر که ماده اولیه سیمان است، به علت قطع گاز کل کارخانه‌های سیمان سازی سطح کشور بود.
اقبالیان تصریح کرد: شرکت گاز از چند روز گذشته گاز را قطع کرد و کارخانه‌ها مجبور به تامین گاز مازاد برای سر پا نگه داشتن چرخه تولید خود شده‌اند که این کار از سوی کارخانه‌های سیمان سازی خزر نیز صورت گرفته و از فردا کارخانه شروع به تولید می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر