۱۳۹۱ مرداد ۱, یکشنبه

چند نرخی شدن ارز و نابودی تولید داخلی





معاول اول پاسدار احمدی نژاد در سخن پراکنی روز شنبه 31 تیر «تحریم شدید» را «لطف خداوند» دانست و گفت:«ایران ابر قدرت است و مقام هفدهم اقتصاد جهان را دارد.» وی برای توجیه حرفهای بی پایه اش مدعی شد که صادرات غیر نفتی ایران در ابتدای انقلاب 700 میلیون دلار بوده و اکنون به 53 میلیارد دلار رسیده است. البته این نوع آمار و این گونه تحلیل فقط در عطاری دولت احمدی نژاد یافت می شود.
گزارش درج شده در خبرگزاری حکومتی ایسنا در 31 تیر ماه، پوچی حرف معاون احمدی نژاد را اثبات می کند. خبری با عنوان «قاچاق علف با پوشش نوشابه» در این خبرگزاری درج شده است. در این خبر از قول مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران نوشته شده که:«در حالی که مازاد تولید علوفه نداریم، یونجه، ذرت علوفه یی و کاه به کشورهای خوزه خلیج فارس صادر می شود. علوفه تولید داخلی با پوشش نوشابه و به اسم نوشابه به کشورهای همسایه قاچاق می شود. به طوری که در انتهای ماشینهای کانتینری علوفه چیده و در پوشش جلویی آن نوشابه قرار می گیرد.»
اعلام سه نرخی شدن ارز از طرف رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بخشی از «لطف خداوند»، تحت نظام ولایت فقیه است.
چند نرخی شدن ارز، تحت حکومت مستبد و فاسد، هر چه بیشتر بر بحران اقتصادی دامن زده و به ورشکستی تولید داخلی کمک می رساند. وقتی شاهرگهای اقتصادی در دست وابستگان حکومتی، رانت خواران و آقازداه ها و عده ای مفتخوار قرار دارد و مافیای واردات در دست دانه درشتها قرار دارد می توان تصور کرد که چند نرخی شدن ارز به پر شدن جیب چه کسانی خدمت می کند.
صفهای طویل مردم برای دستیابی به اندکی گوشت مرغ و نرخ بندی ارز و کالاها بعد از سه دهه حکومت ولی فقیه و میزان بالای درآمد نفت طی سالهای گذشته نشانه چپاولگری حکومت فاسد است. دستیابی عده ای رانت خوار به ارزهای ارزان با توجه به نقشی که در مافیای واردات دارند به تولید داخلی ضربه خواهد زد. پایوران رژیم دلیل سه نرخی شدن ارز را پایین آوردن نرخ تورم و بهای کالاها اعلام کرده اند. در صورتی که چند نرخی شدن ارز تورم را افزایش داده و به دنبال آن گرانی بیشتر خواهد شد. 
زینت میرهاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر