۱۳۹۱ مهر ۲۳, یکشنبه

تنفر جوانان و زنان از ولی فقیه





صحبتهای خامنه ای در روز شنبه 22 مهر در مورد جوانان واکنش ولی فقیه در برابر تنفر عمومی جوانان از دیکتاتوری دینی است. جوانانی که طی سه دهه در حصار آموزش و پرورش استبداد مذهبی بزرگ شده اند، در هر فرصتی شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه» را سر می دهند.
در حالی که بسیاری از جوانان در سیاهچالهای ولی فقیه زیر شکنجه، آزار و یا در انتظار اعدام هستند، ولی فقیه از مامورینش تقاضا می کند که «با روی خوش پذیرای» حوانان باشند. وی در سخنرانی روز شنبه 22 مهر «بد حجابی» را یک نقص شمرده  و خواهان به کار بردن «زبان خوش» از طرف ماموران برای از بین بردن این امر شد.

ولی فقیه با «نقص» شمردن حجاب زنان، به زنان توهین کرده و از سویی دیگر به گرایشهای عقب مانده فکری بیشتر دامن میزند. زنان ایران طی بیش از سه دهه حیات استبداد مذهبی، با شیوه های گوناگون در برابر حجاب اجباری مقاومت کرده اند. پوشش زنان علیرغم اجباری بودن حجاب، الگوی زن در جمهوری اسلامی را به سُخره گرفته است. بر همین منظر «بد حجابی» آن گونه که پایوران رژیم تفسیر می کنند، شکلی از ایستادگی زنان در برابر حجاب اجباری و عملی آگاهانه است نه یک نقص با نگاه ولی فقیه.

داده های آماری از افزایش نرخ بیکاری جوانان و به ویژه زنان طی سال اخبر خبر می دهند. بحران اقتصادی و نابسامانی کار و امنیت شغلی بیشترین زیان را به نیروی کار جوان و زنان وارد می کند. در حالی که جوانان برای راهیابی به بازار کار تلاش می کنند و مدارج بالای تحصیل را طی می کنند، اما بعد از پایان تحصیل، نمی توانند وارد بازار کار شوند. چشم انداز وضعیت بحرانی اقتصاد ایران وضعیت بحرانی کار برای جوانان را ترسیم می کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز شنبه 22 مهر گفت «نرخ بیکاری میان لیسانسها 10 برابر تحصیل کردگان دیپلم است» وی می گوید«این مدارک اصالت ندارد».
چکمه پوشان ولایت فقیه اگر جوانان معترض در دانشگاهها را به بند کشیدند و سنگ فرشهای دانشگاه را با خون آنان رنگین کردند اما نتوانستند آنها را خاموش کنند. بدون شک نسل جوان علیه نظم استبداد ولی فقیه خواهد شورید و در هر فرصتی حیابانها را تسخیر خواهد کرد. زینت میرهاشمی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر