۱۳۹۱ مهر ۲۲, شنبه

اخراج ۱۰۰۰ کارگر کارخانه پارت لاستیک مشهد در طول یک سال گذشته‎


 نماینده کارگران بیکار شده مجموعه صنعتی پارت لاستیک مشهد، از بیکاری حدود۱۰۰۰ کارگر این کارخانه در یک سال گذشته خبر داد.
این فعال کارگری در این باره به ایلنا گفت: کارخانه پارت لاستیک مشهد در سال گذشته ۲۵۰۰ کارگر داشته است اما در طول یک سال گذشته حدود ۱۰۰۰ کارگر این کارخانه تعدیل شده‌اند و کارگران شاغل فعلی نیز با چندین ماه حقوق معوقه رو به رو هستند. همچنین تعداد زیادی از آن‌ها به صورت روز مزدی برای کارخانه کار می‌کنند.
این کارگر در پایان اظهار داشت: مجموعه صنعتی پارت لاستیک، قطعات لاستیکی کارخانه‌های ایران خوردرو و سایپا را تولید می‌کند. تحریم‌ها و برخی سیاست‌های نادرست اقتصادی باعث کاهش خرید دو کارخانه ایران خوردرو و سایپا از مجموعه صنعتی مذکور شده و برای این کارخانه مشکل به وجود آورده است.
لازم به ذکر است ایرج یزدانبخش، مدیریت مجموعه صنعتی پارت لاستیک اظهار داشت که بهتر است این موضوع در شرایط فعلی مسکوت باقی بماند. در همین زمینه، یکی از نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس، با تایید خبر بیکاری ۱۰۰۰ کارگر کارخانه پارت لاستیک مشهد در طول یک سال گذشته، این اقدام را نوعی باج گیری کارفرمایی خواند.
امیر حسین قاضی‌زاده گفت: بسیاری از کارخانه دار‌ها یاد گرفته‌اند که تعداد زیادی از کارگران را فله‌ای اخراج کنند و از این طریق با تحت فشار گذاشتن دولت، وام‌های کلان دریافت کنند.
وی در ادامه افزود: این عمل اسمی به جز باج گیری ندارد و در انتها هم مشخص نیست وام دریافتی کجا خرج می‌شود.
این نماینده مجلس در پایان اظهار داشت: البته بسیاری از کارخانه‌ها هم هستند که بیش از ۳۰ سال، شرافتمندانه به کار خود ادامه داده و در شرایط اقتصادی بد فعلی به مشکل بر خورده‌اند. اگر مجموعه‌ای نیاز به کمک داشته باشد این کارخانه‌ها هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر