۱۳۹۱ مهر ۲۷, پنجشنبه

رژیم از ترس جنبش مردم، رزمایش سه روزه برگزار می کند




رژیم جمهوری اسلامی از ترس اعتراضهای مردمی به وضعیت اسفبار کشور، همه نیروهای سرکوبگر خود را برای نمایش قدرت به میدان می آورد. طبق خبرهای منتشره، سپاه تهران قصد دارد به مدت سه روز (چهارشنبه، پنجشنبه و آدینه) مانوری با حضور 15 هزار بسیجی از گردانهای رزمی در تهران برگزار کند. هدف حضور پر شمار گله های بسیجی و سپاه در خیابانهای شهر تهران چیزی جز نمایش قدرت و زهر چشم گرفتن از مردمی که از ظلم و ستم رژیم ولایت فقیه به جان آمده اند، نیست.
پاسدار محسن کاظمینی
، فرمانده سپاه ضد شورش تهران روز سه شنبه در یک نشست خبری ازنمایش قدرت رژیم خبر داد و در مورد آن گفت: "رزمایش الی بیت المقدس تنها رزمایشی است که برای همه تهدید‌ها برنامه طراحی کرده است."
فرمانده "سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ"
 در مورد ترکیب و تعداد نیروهای شرکت کننده در این مانورگفت"120 گردان رزمی، 30 گردان پشتیبانی رزم و 180 گردان الزهرا و عاشورا در این رزمایش شرکت می‌کنند."
حضور این حجم عظیم از گله های پاسدار و بسیجی در خیابانهای شهر تهران چیزی بیش از یک حکومت نظامی است. پاسدار کاظمینی در مورد کارکرد این نیروها با ادبیات الکن خود توضیح داده: "
گردانهای بیت المقدس نیروهای واکنش سریع هستند که برنامه‌ها و طرحها را برنامه ریزی کرده و براساس دکترین سپاه که دفاع موزاییکی داشته‌اند که گردان امام حسین برای دفاع است گردان امام علی برای مسایل امنیتی و گردان عاشورا و الزهرا برای مسایل فرهنگی و اجتماعی طراحی شده‌اند."
او وسعت عمل این نیروها را حتا بیش از تعریفات خود دانسته و می گوید: "
در این رزمایش برنامه‌هایی در مقابل تهدیدهای نرم و سایبری، امنیتی، مسلحانه و غیر مسلحانه و همچنین برای تهدیدات چالشی نیز طراحیهایی را انجام داده است."
با این حساب مشخص می شود رژیم ولایت فقیه تصمیم دارد نیروهای سرکوبگر خود را با همه توان به خیابانها بکشد و اینگونه بار دیگر جو رعب و وحشت را به خیابانهای شهر باز گردانده و از اتفاقاتی مشابه اعتراض به گرانی ارز و سقوط پول ملی جلو گیری کند.

همه این تلاشها نشان دهنده آن است که رژیم قصد ندارد در مورد بحران بین المللی عقب نشینی کرده و یا گامی در جهت کم کردن تنش بردارد. به همین دلیل نیروهای سرکوبگر خود را به میدان می آورد تا با نمایش قدرت و خط و نشان کشیدن، مردم به جان آمده را از عاقبت کار بترساند. غافل از اینکه این گونه نمایشهای نخ نما، نشانه ترس رژیم و سردمداران آن از جنبش مردم و قدرت آن است؛ و گرنه مردمی که از ظلم و ستم رژیم به جان آمده و برای حداقلهای زندگی روزمره خود درمانده اند، در صورت به میدان آمدن، هیچ نیروی سرکوبگری بازدارنده شان نیست.
جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر