۱۳۹۱ مهر ۱۸, سه‌شنبه

سومین روز اعتصاب غذای فرح واضحان در زندان اوین


 المیرا (فرح) واضحان، زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین، از روز جمعه چهاردهم مهرماه در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت پزشکی، وارد اعتصاب غذا شده است.
بنا به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، این زندانی سیاسی که به علت وخامت شدید وضعیت جسمی‌اش با سپردن وثیقه به مرخصی درمانی فرستاده شده بود، چند روز پیش از برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، بصورت موقت به زندان اوین فراخوانده می‌شود تا پس از پایان اجلاس مجدداً درمان خود را از سر گیرد اما ایشان به دلیل وخامت وضعیت جسمی از بازگشت غیر قانونی به زندان خودداری کرده بود.
خانم واضحان نهایتاً در تاریخ ۲۹ شهریور مجدداً بازداشت می‌شود و علیرغم وعده قبلی مقامات قضایی حتی برای وقت عمل جراحی که در تاریخ ۱۱ مهرماه داشته است اجازه بازگشت به مرخصی درمانی را پیدا نمی‌کند.
گفتنی است، با وجود اینکه به علت وخیم بودن وضعیت جسمی المیرا واضحان و داشتن ناراحتی قلبی و تومور بدخیم در شکمش، پزشک مستقر در بهداری زندان اوین ضروری دانسته بود که هرجه سریع‌تر به بیمارستان تخصصی خارج از زندان منتقل شود، اما مقامات زندان تنها با انتقال او به بهداری اوین موافقت کرده‌اند که ایشان نپذیرفته است.
المیرا (فرح) واضحان، که بعد از سال‌ها زندگی در خارج از کشور برای دیدار فرزند ۱۸ ساله‌اش که مبتلا به سرطان است به ایران بازگشته بود، دو روز بعد از حوادث عاشورای ۸۸ به همراه همسر و دو فرزندش در محل سکونتش بازداشت و در تاریخ ۱۳ مرداد به اتهام محاربه و شرکت در اعتراضات خیابانی به اعدام محکوم شد و پس از تایید حکم در دادگاه تجدید نظر، دیوان عدالت اداری حکم را به ۱۷ سال حبس تعزیری کاهش داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر