۱۳۹۱ مهر ۲۶, چهارشنبه

ممانعت دادستانی از اعزام محبوبه کرمی به مرخصی درمانی


خبرگزاری هرانا - با وجودی که محبوبه کرمی از از ناراحتی شدید جسمی و روحی رنج می‌برد با مخالفت مسئولین دادستانی برای اعزام به مرخصی در مانی روبرو می‌باشد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محبوبه کرمی زندانی سیاسی بند نسوان زندان اوین تا کنون دو بار به مرخصی درمانی ۳ و ۷ روزه اعزام شده ولی در هر دوبار مسئولین دادستانی با تمدید مرخصی وی مخالفت کرده‌اند و همین دلیلی شد تا وی نتواند روند درمان خود را تکمیل نماید.
این فعال حقوق بشر و زنان که پدر و مادر خود را در مدت زندان از دست داده و حتی اجازه شرکت در مراسم یادبود ایشان را نیز بدست نیاورده است، از کم خونی شدید و افسردگی در رنج است و با این وجود مسئولین دادستانی رضایت به مرخصی درمانی برای وی را نمی‌دهند.
محبوبه کرمی، مسئول اسبق کمیتهٔ زنان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران بنا بر رای دادگاه انقلاب تهران به اتهام "تبلیغ علیه نظام"، "اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور" و "نشر اکاذیب" از طریق فعالیت حقوق بشری به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم شده است.
این فعال حقوق بشر و زنان در اسفندماه سال ۸۸ و در پی سناریو سازی دستگاه امنیتی بر علیه فعالان حقوق بشر و خاصه اعضا و همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بازداشت شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر