۱۳۹۱ آبان ۴, پنجشنبه

ادعای قطع صادرات نفت، تهدید به خودکشی است




درحالیکه تحریمهای حاصل از ماجراجویی رژیم ولایت فقیه اقتصاد کشور را فلج کرده، پایوران آن ناتوان از حل و فصل مشکلات، به جای جستجوی راهکاری منطقی همچنان به تهدید جامعه جهانی ادامه می دهند. در تازه ترین تهدید بی محتوای، پاسدار رستم قاسم خانی، وزیر نفت رژیم ولایت فقیه، در گفتگو با خبرنگاران در دوبی می گوید: "اگر به افزایش تحریمها ادامه بدهید، ما هم صادرات نفت مان به دنیا را قطع می‌کنیم."
این در حالی است که در سالهای گذشته وابستگی دولت به پول نفت بسیار بیشتر شده است. واردات بسیاری از کالاهای اساسی با پترو دلارهای حاصل از صادرات نفت انجام می گیرد و هم اکنون با توجه به از دست دادن بخشی از این دلارها، تورم سرسام آوری کشور را در گرداب خود فرو برده، اما پاسدار قاسم خانی، فرمانده سابق قدس سپاه، ادعا می کند: "
ما طرحی را برای اداره کشور بدون اتکا به درآمدهای نفتی تهیه کرده‌ایم. تا امروز ما مشکلات جدی نداشتیم٬ اما اگر قرار باشد تحریمهای جدیدی اعمال شود٬ طرح خود را به اجرا می‌گذاریم."
چنین یاوه گزافی را نمی شود به هیچ حیلتی جدی گرفت، زیرا هم اکنون بحران حاصل از ماجراجوییهای رژیم باعث گسیختن شیرازه اقتصادی کشور شده و بسیاری از کارخانجات که مواد اولیه خود را وارد می کردند، تعطیل شده اند. پاسدار قاسم خانی اما ادعا می کند: "
ایران به درآمدهای نفتی بی‌نیاز است."
بحران بین المللی اتمی، حاصل از ماجراجوییهای خامنه ای، صادرات نفت کشور را به حداقل کاهش داده و نتیجه آن مشکلات بسیاری است که مردم با آن دست به گریبان هستند. اما قاسم خانی و همتایان ماجراجوی او نه تنها به فکر راه حلی برای این مشکلات نیستند، بلکه فکر می کنند با تهدید می توانند جامعه بین المللی را مرعوب نمایند. در پاسخ به ادعاهای یاوه ای از این دست است که شبکه خبری "سی، ان، بی، سی" در تحلیلی می نویسد: "پارس کردن رژیم ایران از گاز گرفتنش شدیدتر شده است."
ادعای قطع صادرات نفت توسط قاسم خانی بیشتر شبیه به تهدید به خودکشی است تا ترساندن دیگران! زیرا هم اکنون با از دست رفتن بخشی از دلارهای نفتی، رژیم در حالت نیمه جان بسر می برد، قطع کامل آن چیزی به جز استقبال از مرگ قطعی معنی نمی دهد.
جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر