۱۳۹۱ آبان ۲, سه‌شنبه

داماد خامنه ای:امروز از اتحادیه اروپا زنگ زدند، گفتم وقت ندارم





علی باقری معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌المللی دبیر شورای عالی امنیت ملی بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه تهران ... گفت: طرف 1+5 عنوان می‌کند که ایران به میز مذاکره برمی‌گردد‌، مبنایی ندارد زیرا به قول رهبر معظم انقلاب ما میز مذاکره را ترک نکردیم. پیشنهاد ما هنوز نزد آنهاست اما آنها جواب نداده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز دوشنبه از دفتر اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وی تماس گرفته شد، گفت: من به آنها گفتم که امروز جلسه دارم و در روزهای آینده با آنها گفت‌وگو خواهم کرد.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به پروسه مذاکرات ایران و 1+5 در دولت نهم گفت: نگاه طرف مقابل حذفی است. ما با توجه به اینکه تا به حال بر اساس قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیت‌های خود را دنبال کرده‌ایم، در ادامه آن را نیز پیگیری می‌کنیم.

باقری گفت: مشکل طرف مقابل با موضوع هسته‌ای ایران بر اساس اظهارات مقامات آنها فنی و حقوقی نیست بلکه سیاسی است. همان مشکلی که در موضوع منافقین رخ داد و پس از آنکه آمریکا نام آنها را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرد، اروپا نیز در پی انجام این کار است.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سخنان یکی از مقامات کشورهای غربی گفت: آنها اظهار می‌کنند چون ایران در موضوع هسته‌ای با آنها کنار نمی‌آید آنها نیز مجبورند از ابزارهای دیگری مثل حقوق بشر، منافقین و مسائل دیگر برای فشار وارد کردن به ایران استفاده کنند.

باقری با اشاره به مذاکرات انجام شده بین ایران و 1+5 از ابتدای سال 91 گفت: ما همواره برای انجام مذاکره با طرف مقابل آماده بوده‌ایم و پیشنهادات خود را به شکل روشن در مذاکرات مسکو برایشان تبیین کردیم.

وی افزود: بر اساس توافق صورت گرفته در نشست مسکو مذاکرات کارشناسان و معاونین در استانبول برگزار شد و ما مجدداً پیشنهادات خود را برای طرف مقابل تشریح کردیم.

معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌المللی دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه یکی از نگرانی‌های طرف مقابل بحث فعالیت فردو بود، تصریح کرد: در نشست کارشناسان برای آنها بیان کردیم که فعالیت‌های این مرکز زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای دنبال می‌شود. بر این اساس هر نوع فعالیتی که با نظارت انجام می‌شود، جای نگرانی ندارد و آنها نیز این را پذیرفتند.
...
معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان گفت: ما باید به عنوان جامعه نخبه بر احقاق منافع ملی‌مان بر اساس حق‌مان و نه بر پایه سهم‌مان تاکید کنیم و نباید خطای راهبردی گذشته را دنبال کنیم چرا که اگر آن روند ادامه پیدا می‌کرد امروز ایران هسته‌ای نداشتیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر