۱۳۹۱ آبان ۷, یکشنبه

دو گزینه جابرانه برای کارگران بینان دیزل






در ماههای اخیر مشکلات کارگران و مزدبگیران افزایش یافته است. عدم پرداخت حقوق، بحران در واحدهای تولیدی، تعطیلی و بیکار کردن کارگران همراه با شدت گیری بحران اقتصادی، افزایش قیمت کالاهای اولبه مورد نیاز زحمتکشان، افزایش نرخ تورم و ...زندگی نیروهای کار را به تباهی کشیده است. بیش از 400 تن از کارگران کارخانه بنیان دیزل قبلاً در رابطه با بیکار شدن خود دست به اعتراض زدند.
کارخانه بنیان دیزل در تبریز که از اولین کارخانه تولید کننده موتورهای دیزلی بوده است تعطیل و 400 کارگر آن بیکار شدند. کارگران معترض کارخانه بنیان دیزل در پی اعتراض به از دست دادن کار در برابر دو گزینش اجباری قرار گرفته اند. انتقال اجباری یا از دست دادن کار.
مدیریت کارخانه بنیان دیزل به کارگران معترض گفته که در صورت تمایل به کار به کارگاههای تولیدی در 20 کیلومتری شهر تبریز بروند. به گزارش روز شنبه 6 آبان ایلنا،«بیش از 400 کارگر کارخانه بنیان دیزل در حال حاضر بیکار شده اند و طبق قولی که مدیریت این مجموعه به کارگران داده است، قرار بر این شده تا هر کدام از آنان که می خواهند به کار ادامه دهند، به کارگاههای تولیدی در 20 کیلومتری شهر تبریز منتقل شوند.»انتقال اجباری کارگران ترفندی در برابر اعتراض گارگران به بیکارشدن است.

زینت میرهاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر