۱۳۹۰ مرداد ۳, دوشنبه

تکاپوی جدید نمایندگان بدون لیسانس در مجلس



شمال نیوز: حدود ۱۵ نماینده هشتم که لیسانس ندارند و نمی توانند در انتخابات آینده ثبت نام کنند، در جلسات گذشته مجلس در تلاش بودند تا با تغییر قانون به نفع خود، در این انتخابات ثبت نام کنند.
به گزارش خبرنگار جهان پس از تغییر قانون انتخابات در مجلس هشتم و تصویب شرط داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد برای ثبت نام در انتخابات مجلس، حدود ۹۰ نماینده که این شرط را نداشتن به مشکل برخوردند و در نهایت قانون را به نفع خود تغییر داده و مصوب کردند که یک دوره نمایندگی معادل یک مقطع تحصیلی محسوب می شود.
اما شورای نگهبان اعلام کرد که چون دوره مجلس هشتم به پایان نرسیده بنابراین این عده از نمایندگان نمی توانند در انتخابات ثبت نام کنند که این نمایندگان برای چنمین بار دست بکار شده و با تفسیر قانون به نفع خود، مشکل خود را رفع کردند.
ظاهرا مشکل حدود ۱۵ نماینده هنوز حل نشده است و این عده کسانی هستند که یا در انتخابات میان دوره ای وارد مجلس شده و یا مدرک تحصیلی لیسانس آنها مورد تائید وزارت علوم نیست و اصولا این عده از مرکز آموزش مدیریت دولتی مدرک گرفتند و این مدرک معتبر نمی باشد.
در همین راستا این عده از نمایندگان در جلسات گذشته مجلس همواره با مسئولین شورای نگهبان که برای استماع مذاکرات مجلس در صحن حضور می یافتند مذاکره و لابی می کرده تا به نوعی این شکل رفع شود و آنها در انتخابات ثبت نام کنند.
یکی از نمایندگان مجلس با تائید این خبر به خبرنگار جهان گفت: این عده از نمایندگان در جلسات مجلس در تلاش بودند تا اعضای شورای نگهبان را متقاعد کنند که آنها می توانند در انتخابات ثبت نام کنند اما شورای نگهبان زیر بار نرفت و آنها برای ثبت نام انتخابات مجلس همچنان دارای مشکل قانونی هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر