۱۳۹۰ مرداد ۴, سه‌شنبه

ایران امن ترین کشور در جهان است؛تجاوز به زنان در آرایشگاههای زنانه




روزنامه حکومتی ابتکار: رئيس‌پليس آگاهي استان كرمان از دستگيري مرد نقابداري خبر داد که با مراجعه به آرايشگاه‌هاي زنانه و خياطي‌ها و... با مظلوم‌نمايي و خام‌کردن قربانيان، دست و پايشان را با بند كفش مي‌بست و به آن‌ها تعرض مي‌کرد.

هوشنگ پوررضاقلي با بيان اينكه چندي پيش مأموران پليس آگاهي استان كرمان در جريان فعاليت‌هاي مجرمانه فردي سي‌ساله به نام مجيد قرار گرفتند، افزود: براساس گزارش‌هاي دريافتي، اين فرد با مراجعه به آرايشگاه‌هاي زنانه، خياطي‌ها، دفاتر شركت بيمه و آموزشگاه‌هاي خصوصي موسيقي در ساعاتي كه امور اداري در آنجا انجام نمي‌شد، مرتكب جرم عليه زنان مي‌شد. وي با بيان اينكه تحقيقات كارآگاهان براي شناسايي اين متعرض به زنان آغاز شد، گفت: بررسي‌هاي كارآگاهان نشان مي‌داد كه اين فرد در فواصل زماني بسيار زياد و در محل‌هاي متفاوت اقدام به عمل مجرمانه خود مي‌كند.پوررضاقلي درباره نحوه ارتكاب جرم توسط اين فرد گفت: تحقيقات مأموران پليس از شكات اين پرونده نشان مي‌داد كه مجيد به‌صورت ناگهاني و نفس‌نفس‌زنان وارد اماكن ذكر شده مي‌شد و با بيان جمله‌اي ثابت و تكراري تحت اين عنوان كه «من از دست پليس فرار كرده‌ام و قصد دارم چند دقيقه‌اي اينجا پنهان شوم» تلاش مي‌كرد كه اعتماد ساكنان آن محل را به خود جلب كند. رئيس‌پليس آگاهي استان كرمان بيان كرد: مجرم با شكل توأم با مظلوم‌نمايي در يك صحنه، دو شخصيت متناقض نشان مي‌داد، به گونه‌اي كه در لحظه ورود، استمداد و كمك مي‌خواست و با مظلوم‌نمايي قرباني را مجاب مي‌كرد كه خطري متوجه وي نيست؛ اما پس از جلب اعتماد قرباني، ناگهان با قمه و اسلحه كمري آنان را تهديد كرده و سپس عمل شوم خود را انجام مي‌داد. به گفته وي، در برخي پرونده‌ها مرد نقابدار با آنكه به محل وارد مي‌شد، اما بنابه دلايلي نمي‌توانست عمل مجرمانه خود را انجام دهد.

متهم با كلاه و ماسك صورت خود را مي‌پوشاند

پوررضاقلي افزود: تحقيقات مأموران براي شناسايي اين متعرض ادامه داشت و مأموران با تحقيقاتي كه از شكات پرونده انجام دادند، دريافتند مجرم مردي است كه در فصل تابستان با استفاده از كلاه لبه‌دار و در زمستان با استفاده از كلاه بافتني و ماسك فيلتردار صورت خود را مي‌پوشاند، به‌گونه‌اي كه شاكيان پرونده قادر به شناسايي چهره وي نبودند. به گفته وي، تحقيقات نشان داد مجرم دسته قمه خود را با استفاده از بند پوتين مي‌پوشانده تا اثر انگشتي بر جاي نماند.

مجرم شب‌ها محل تجاوز را شناسايي مي‌كرد

وي با بيان اينكه در بيش از 90درصد صحنه‌هاي جرم، متهم دست‌ و پاي قرباني را با بندكفش مي‌بست، گفت: بررسي پرونده‌هاي موجود نشان داد متهم در فاصله‌هاي چهار و ده‌روزه، يك، دو و سه‌ماهه اقدام به ارتكاب عمل شيطاني خود كرده و از نظر جغرافياي وقوع جرم نيز بسيار متنوع عمل مي‌كرده است. رئيس‌پليس آگاهي كرمان تصريح كرد: تحقيقات نشان داد اين فرد ساعت و مكان تكراري در جرايم به كار نمي‌برده و فواصل زماني را هوشمندانه انتخاب مي‌كرده است، به‌نحوي‌كه چهار روز پس از يك جرم مرتكب جرم ديگري مي‌شده و گاهي با سنجش موقعيت سه ماه براي ارتكاب جرم بعدي منتظر مي‌ماند. پوررضاقلي اذعان کرد: پس از تجزيه و تحليل، كارآگاهان به اين نتيجه رسيدند كه متهم شب‌ها اماكن مدنظر را شناسايي كرده و روزها بدون لحظه‌اي ترديد و توقف وارد آن مكان‌ها مي‌شده است. ‌براين‌اساس علاوه‌بر پيگيري‌هاي روزانه مأموران، تيم‌هاي ويژه‌اي نيز از مأموران پليس آگاهي در قالب تيم‌هاي جست‌وجو‌ي شبانه، اقدام به گشت‌زني در حوزه استحفاظي كردند.

به گزارش ايسنا، وي افزود: متهم در آخرين مورد آزار و اذيت، در 19تيرماه سال جاري قصد تعرض به دختربچه‌اي 11ساله در راهروي منزلشان را داشت كه با داد و فرياد كودك مواجه شده و با توجه به هوشياري ساكنان مجتمع از محل متواري مي‌شود. پوررضاقلي با اعلام خبر دستگيري مرد نقابدار در 21تيرماه در كرمان گفت: پس از آنكه مردم از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مأموران را در جريان خبر تعرض به دختري 11ساله قرار دادند، با توجه به نحوه وقوع حادثه، كارآگاهان اين فرضيه را كه ردپاي مرد نقابدار در اين حادثه وجود دارد، در دستور كار خود قرار داده و در بررسي‌هاي تخصصي و فني‌پليسي و تجميع اطلاعات كلي پرونده دريافتند فرد متعرض فردي جز مرد نقابدار نيست. رئيس‌پليس آگاهي استان كرمان افزود: مأموران با كسب اطلاعات بيشتر و تجميع اطلاعات، سرانجام مجيد را درحالي‌كه قصد شناسايي محل جديدي براي ارتكاب عمل مجرمانه خود را داشت، شناسايي و محاصره كردند. وي با اعلام اينكه مجيد با توجه به ورزيدگي و استحكام بدني‌اش، توانست از حلقه محاصره پليس فرار كند، گفت: اين متهم به اخطارهاي پليس توجهي نكرده و مأموران با رعايت قانون به‌كارگيري سلاح، مجرم را از ناحيه پاي راست مورد اصابت گلوله قرار داده و سپس وي را دستگير كردند. پوررضاقلي با بيان اينكه مجرم متأهل و شاغل است، در حضور پليس و مقامات قضايي صراحتاً به ارتكاب جرايم خود اقرار كرده، گفت: مجرم پس از دستگيري مدعي شد كه اسلحه‌اش تقلبي است. رئيس‌پليس آگاهي كرمان گفت: علاوه‌بر تعداد شكاتي كه با حضور در پليس آگاهي از اين فرد شكايت كرده‌اند، خود مجيد نيز به پنج مورد تجاوز ديگر نيز اعتراف كرده كه احتمالاً قربانيان به دلايلي صلاح ندانستند اين جرم آزاردهنده را اعلام كنند. رئيس‌پليس آگاهي استان كرمان در پايان تأكيد كرد: مجرم در مدرن‌ترين و پيشرفته‌ترين عمليات پليسي دستگير شده است که امکان فرارش به‌صورت کلي امکان نداشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر