۱۳۹۰ مرداد ۹, یکشنبه

رژیم سوریه به کشتار مردم این کشور ادامه می دهد



تانک‌های ارتش سوریه به شهر حماة، از کانون‌های اصلی تظاهرات ضد دولتی در این کشور حمله کرده‌اند. نیروهای ارتش سوریه از چند نقطه وارد شهر شده و ساکنان حماة به بی بی سی گفته‌اند که صدای تیراندازی‌های شدیدی به گوش می‌رسد.

این شهر طی ماه‌های اخیر شاهد بزرگ‌ترین تظاهرات ضد دولتی در سوریه بوده است. یک شاهد عینی در حماة گفت گزارش‌هایی مبنی بر کشته و زخمی شدن مردم شهر وجود دارد.

یک پزشک محلی به خبرگزاری رویترز گفته است که تانک‌های ارتش سوریه، وارد عمل شده و شلیک می کردند و از روی موانعی که مردم برای جلوگیری از حرکت آنها کار گذاشته بودند، عبور می کردند.

او افزود که بیمارستانی که به مداوی زخمی شدگان می پردازد با کمبود خون مواجه است. این پزشک از کشته شدن بیش از بیست نفر خبر داده است.

او به خبرگزاری رویترز گفته است که تا کنون اجساد ۲۴ نفر به سه بیمارستان در شهر منتقل شده است.خبرنگاران خارجی اجازه ورود به سوریه را ندارند و این مساله تائید گزارشهای رسیده از این کشور را با دشواری مواجه کرده است.

طبق گزارش ها، حداقل سه تانک در نزدیکی مسجد اصلی شهر دیده شده و مردم محلی هم در حال ایجاد موانع خیابانی هستند.

شهر حماة تقریبا سه دهه پیش نیز شاهد حوادث مشابهی بود و حافظ اسد، پدر رئیس جمهور فعلی، تظاهرات را به شدت سرکوب کرد و طبق گزارش ها، هزاران نفر در این شهر جان خود را از دست دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر