۱۳۹۰ مرداد ۸, شنبه

یک آیت الله مخالف: ثروت مردم را به یغما می برند و مردم را سرکوب می کنند




اگر حاكميت جامعه‏ اى ظلم را پيشه خود سازد بايد بداند كه به زودى عقوبت آن دامنش را خواهد گرفت

پایگاه اطلاع رسانی مسجد قبا:آیت‌الله دستغیب، روحانی منتقد طی سخنانی گفته است: از جمله چيزهايى كه عقوبت الهى را نازل مى‏ كند، حيف و ميل كردن اموال عمومى مسلمين است. ذخاير عظيم نفتى، ارزشى فوق العاده از حيث تأمين رفاه دنيا و سعادت آخرت مردم ايران دارد به شرط آنكه اين منابع ثروت در اختيار مردم قرار گيرد و منافع آن، طبق اصول صحيح، به دست مردم برسد اما متأسفانه غالب آنها چپاول مى ‏شود و به دست گروهى نااهل مى ‏افتد. قراردادهايى بسته مى‏ شود كه بعضاً از قرارداد تركمانچاى هم بدتر است. واقعاً دارند مردم را ذليل مى‏ كنند. نمى ‏توان در مقابل اين قراردادها بى‏ تفاوت بود. نمى ‏توان تحمّل كرد كه ذخاير بزرگ ثروت را عده قليلى به يغما برند و به جاى آنها سلاحهايى وارد مملكت كنند، براى سركوب خود مردم.

این روحانی منتقد با اشاره به این نکته که «نفرين‏ كردن كار صحيحى نيست» افزود: «نفرين‏ كردن در مباحث سياسى نيز كارى ناپسند است و نبايد جناحها و احزاب مختلف بخاطر اختلاف سلايق سياسيشان يكديگر را نفرين كنند بلكه هر گروه بايد هدايت گروه ديگر را از خداوند بخواهد مگر آنكه ظلم و فساد يك طرف به حدّى زياد شود كه ديگر قابل هدايت نباشد و مردم از خدا طلب سرنگونى و شكست آن گروه را بكنند.»

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: «در حوزه حكومتى، اگر حاكميت جامعه‏ اى ظلم را پيشه خود سازد بايد بداند كه به زودى عقوبت آن دامنش را خواهد گرفت و هر چه آتش ظلمش افروخته‏ تر باشد، زودتر و بيشتر در عقوبت الهى گرفتار مى ‏آيد.»



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر